آفتاب

انتخابات میان دوره ای مجلس کویت احتمالا سوم تیرماه برگزار می شود

انتخابات میان دوره ای مجلس کویت احتمالا سوم تیرماه برگزار می شود

تهران - ایرنا - منابع مطلع از احتمال برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس کویت در تاریخ 24 ژوئن (3 تیرماه) و پیش از آغاز ماه مبارک رمضان خبر دادند.

روزنامه انگلیسی زبان ˈگلف نیوزˈ چاپ دبی روز دوشنبه به نقل از روزنامه ˈالنهارˈ، افزود: دولت کویت قرار است در هفته جاری تاریخ دقیق آغاز ثبت نام متقاضیان نامزدی نمایندگی مجلس این کشور را اعلام کند.

طبق این گزارش، کرسی های خالی مربوط به پنج نماینده ای می شود که چندی پیش پس از بالاگرفتن کشمکش ها بر سر رد درخواستشان در زمینه استیضاح ˈشیخ جابر مبارک الصباحˈ نخست وزیر کویت از سمت خود، استعفا دادند.

نمایندگان مستعفی عبارتند از ˈریاض العدسانیˈ، ˈعبداکریم الکندریˈ، ˈحسین القویعانˈ، ˈعلی الراشدˈ و ˈصفاء الهاشمˈ.

نمایندگان مخالف، شیخ جابر مبارک الصباح را به فساد مالی و سوء مدیریت متهم کرده بودند.

مجلس کویت پس از آن که نتوانست نمایندگان مذکور را از تصمیم شان منصرف کند، پنجشنبه گذشته درخواست استعفای آن ها را پذیرفت.

به نوشته گلف نیوز، این استعفاها نشان دهنده پایان دوره نسبتا آرام در مجلس کنونی کویت است که در ژوییه (تیر/مرداد) سال گذشته و پس از بحث های تند میان مخالفان و دولت بر سر اصلاحات جنجال برانگیز قانون انتخابات، کار خود را آغاز کرد.

کویت از قدیمی ترین مجلس منتخب در شورای همکاری خلیج (فارس) برخوردار است. نخستین انتخابات مجلس این کشور در سال 1963 برگزار شد.

با این حال، از سال 2003 تا کنون هیچ یک از مجالس این کشور نتوانسته اند دوره چهار ساله خود را به طور کامل پشت سر بگذارند و پیش از پایان دوره، منحل شده اند.

خاورم**9156**1651
کد N290080

وبگردی