آفتاب

اظهارات رهبر کمیته مذاکره کننده طالبان درباره تاثیر اختلافات داخلی بر روند مذاکرات صلح

اظهارات رهبر کمیته مذاکره کننده طالبان درباره تاثیر اختلافات داخلی بر روند مذاکرات صلح

اظهارات رهبر کمیته مذاکره کننده طالبان درباره تاثیر اختلافات داخلی بر روند مذاکرات صلح و حمله شبه نظامیان به پاسگاه نیروهای امنیتی در قندوز از جمله تحولات همسایگان شرقی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیشن، همزمان با ادامه بحران بر سر مذاکرات صلح میان شبه نظامیان و نمایندگان دولت اسلام آباد، ملا فضل الله رهبر تحریک طالبان پاکستان در یک پیام ویدئویی بر آمادگی عاملان انتحاری برای انجام حملات علیه تانک‌ ها و آتشبارهای نیروی متخاصم تاکید کرد.

در همین رابطه اکسپرس تریبون به اظهارات مولانا سمیع الحق رهبر کمیته مذاکره کننده طالبان پرداخت و نوشت مبارزات و اختلافات داخلی طالبان پاکستان مانع به ثمر رسیدن روند مذاکرات صلح می شود.

خبر دیگر اینکه مقامات افغان از کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن سه فرد دیگر در جریان حمله طالبان با لباس زنانه به پاسگاه نیروهای امنیتی در ولایت قندوز در شمال افغانستان خبر دادند.

در نخستین حمله طالبان با لباس زنانه به ولایت قندوز در شمال افغانستان یک نفر از مهاجمان بازداشت شده و هنوز گزارشی درباره تلفات نیروهای امنیتی افغان منتشر نشده است.

نعیم ایوب زاده رئیس "تیفا" یا بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان و سایر نهادهای داخلی ناظر بر انتخابات افغانستان شب گذشته در کابل بر لزوم برکناری و مجازات کارمندان متقلب کمیسیون مستقل انتخابات تاکید کرد.

کد N290036

وبگردی