آفتاب

صفار هرندی: عده ای معتقدند ردای ولایت فقیه تنها به امام خمینی اختصاص دارد

صفار هرندی: عده ای معتقدند ردای ولایت فقیه تنها به امام خمینی اختصاص دارد

فارس نوشت:

محمدحسین صفارهرندی در نشست بصیرتی اخلاقی سرگروه‌های تربیتی صالحین در تبریز با اشاره به فرمایش امام راحل که شئون و اختیارات حکومتی ولی فقیه را با شئون و اختیارات امام معصوم برابر دانستند، گفت: کسانی که به جز این می‌اندیشند از روح کلام امام غافل هستند.

وی افزود:‌ عده‌ای معتقدند ردای ولایت فقیه تنها به امام راحل اختصاص دارد و فرد دیگری نمی‌تواند ادامه‌دهنده راه امام باشد چراکه خصوصیات و فضیلت‌های امام تنها مخصوص خود ایشان بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام تصریح کرد: این عده می‌گویند فضیلت بنیانگذاری حکومت اسلامی پس از صدها سال تلاش شیعه تنها مخصوص ایشان است و حتی برخی از امامزادگان نیز فاقد خصوصیت رهبری دلیرانه و مقتدرانه امام خمینی(ره) بودند که چهره‌ای ممتاز و منحصر به‌فرد از ایشان می‌ساخت؛ اما فرد دیگری نمی‌تواند هم‌سنگ امام در ولایت باشد پس باید اختیارات ولی فقیه بعدی کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که این‌گونه به باطل می‌اندیشند از روح نهضت امام غافل هستند؛ به استناد فرمایش خود امام خمینی (ره) هرچند در حوزه ولایت تکوینی فاصله ولی فقیه و امام معصوم از زمین تا آسمان است اما رتبه حکومتی و اختیارات ولی فقیه با اختیارات رسول الله و امام معصوم سر سوزنی تفاوت ندارد و شئون حکومتی هر 2 برابر است.
-

 

1717

کد N290019

وبگردی