آفتاب
مدیر کانون اصلاح و تربیت تهران:

قضات از اعزام مددجویان به کانون خودداری کنند

قضات از اعزام مددجویان به کانون خودداری کنند

رییس و قضات مجتمع دادگاه‌های شهید فهمیده (اطفال) با مددجویان کانون اصلاح و تربیت تهران دیدار کردند.

رییس و قضات مجتمع دادگاه‌های شهید فهمیده (اطفال) با مددجویان کانون اصلاح و تربیت تهران دیدار کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قوام فروزان رئیس مجتمع دادگاه‌های شهید فهمیده (اطفال) و قضات شعبات 1188، 1184، 1186 و 1183، با حضور در کانون اصلاح و تربیت تهران و دیدار صمیمانه با مددجویان کانون، به رفع مشکلات قضایی آن‌ها پرداختند.

این نشست با حضور علی رستمی مدیر کانون اصلاح و تربیت تهران و مددجویان مربوط به حوزه قضایی این مجتمع دادگاهی انجام شد که مدیر کانون با تشکر از همکاری و حضور رییس مجتمع دادگاه‌های شهید فهمیده (اطفال) و هیات همراه در کانون اصلاح و تربیت تهران گفت: تعامل فی مابین کانون و قضات می تواند موجب تسریع در حل مشکلات قضایی مددجویان شود و باید حقوق آن‌ها به عنوان یک شهروند مد نظر قرار گیرد و از آنجایی که زندگی جمعی تبعات منفی خود را در پی خواهد داشت، لذا از قضات می خواهیم تا جایی که امکان پذیر است از اعزام مددجویان به کانون خودداری کنند، هرچند که تعداد زیادی از آن‌ها در مرحله دادسرا با اقدامات قانونی و قضایی که صورت می پذیرد، به کانون معرفی و اعزام نمی‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی های آموزشی و فنی حرفه ای که کانون برای مددجویان انجام می دهد و اینکه 5۰ درصد از مددجویان کمتر از 10 روز در کانون اقامت دارند، انجام این آموزشها با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند که اگر تکلیف آنان مشخص شود و حکم برایشان صادر شود، بیشتر دل به آموزش می‌بندند و برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر خواهد شد.

رستمی از فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی که در کانون برای مددجویان انجام می شود، به عنوان وسیله‌ای در راستای ترمیم شخصیت و اصلاح و تربیت کودکان و نوجوانان بزهکار نام برد.

در ادامه رئیس مجتمع دادگاه‌های شهید فهمیده (اطفال) و قضات شعبات مختلف، با حضور در جمع مددجویان کانون به درخواست های آنان رسیدگی و در راستای مرتفع کردن مشکلات قضایی آنان دستور لازم را صادر کردند.

انتهای پیام

کد N289956

وبگردی