آفتاب

سردار جزایری: اجازه عبور آمریکا از خطوط قرمز خود را نمی‌دهیم

سردار جزایری: اجازه عبور آمریکا از خطوط قرمز خود را نمی‌دهیم

معاون ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 و به گفته وی، تلاش آمریکا برای فشار به تیم مذاکره‌کننده ایرانی و باج‌خواهی و امتیازگیری، گفت: اجازه عبور آمریکایی‌ها و دیگران از خطوط قرمز خود را نمی‌دهیم و اگر لازم باشد با آنها برخورد می‌کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری در ارزیابی مذاکرات سه روزه وین 4 و فرجام آن اظهار کرد: آمریکا با علم به این مسأله که تجهیزات نظامی و دفاعی خطوط قرمز غیر قابل عبور برای ایران محسوب می‌شود، با هدف فشار بر تیم مذاکره‌کننده ایرانی درصدد باج‌خواهی و امتیازگیری بیشتر در موضوع هسته‌ای است.

وی با بیان اینکه "قدرت و توانمندی، در داخل تعریف می‌شود و بیگانگان شرور مثل آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها که به چیزی جز تضعیف و نابودی کشور نمی‌اندیشند، آرزو به گور خواهند شد"، افزود: آمریکا در موضوع انرژی هسته‌ای و تحریم‌های ایران بر اساس یک توهم استراتژیک، دچار خطای راهبردی شده است و تصور می‌کند قادر است جمهوری اسلامی ایران را دچار تغییر رفتار کند.

معاون ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: ما اجازه عبور آمریکایی‌ها و دیگران را از خط قرمز خود نمی‌دهیم و اگر لازم باشد با آنان برخورد خواهیم کرد.

جزایری با تاکید بر اینکه "نظام جمهوری اسلامی مقتدر است و راه‌های برون‌رفت از چالش‌آفرینی‌ها را به خوبی می‌داند"، خاطرنشان کرد: برخی واقعیات جهان امروز حاکی از آغاز تحولات اساسی در جهان و منطقه، بر هم خوردن آرامش ظاهری جبهه استکبار و قدرت‌های سنتی حاکم بر دنیا، شکست در عرصه اخلاقی و پایمال شدن انسانیت و پدیدار شدن هویت اصلی تمدن غربی مبتنی بر اومانیسم، فرو ریختن پایه‌های علمی و هویتی تمدن غرب، بالندگی اسلامی و ایستادگی ملت بزرگ ایران است.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور همچنین افزود: آمریکا با مشکلات زیادی در داخل و در منطقه و سایر نقاط جهان مواجه است و گوشه‌هایی از شکست‌های بزرگ آمریکا در عراق، سوریه، افغانستان پیش روی جامعه جهانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه "حاکمان آمریکایی برای دور زدن این شکست‌ها در تلاش هستند خود را در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران موفق نشان دهند"، تاکید کرد: تهران اجازه تضعیف منافعش را نمی‌دهد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح همچین با اشاره به تحولات میدانی در جنگ تروریست‌ها علیه دولت و ملت سوریه، گفت: آمریکا به همراه هم‌پیمانان اروپایی و عرب خود، هرچه توانست در سوریه انجام داد تا این ملت را از آنِ خود کند و همچون هیولایی این کشور را ببلعد و بر این اساس بزرگترین جنگ تروریستی در قرون اخیر را در منطقه رقم زد.

جزایری در پایان با بیان اینکه "آمریکا با وجود اجرای سناریوهای مختلف نتوانست به اهداف شیطانی خود در سوریه دست یابد"، تصریح کرد: شکی نیست که پیروز نهایی این جنگ دهشتناک، سرانجام، دولت و ملت سوریه خواهند بود. رمز پیروزی در برابر مرکز شرارت جهانی، یعنی آمریکا نیز ایستادگی و مقاومت است.

انتهای پیام

کد N289938

وبگردی