آفتاب

4هزار چینی دیگر ویتنام را ترک می کنند

4هزار چینی دیگر ویتنام را ترک می کنند

تهران- ایرنا - گزارش دریافتی روز دوشنبه حاکی است درپی ادامه اعتراض ها و تظاهرات ضد چینی در ویتنام ، 4 هزار نفر دیگر از اتباع چین این کشور را ترک می کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، دو فروند کشتی چینی صبح دوشنبه وارد بندر ˈوونگ آنگˈ در استان ˈها تینهˈ ویتنام شده و قرار است عصر امروز اتباع چینی را به کشورشان بازگرداند.

این درحالی است که بیش از 3 هزار نفر از اتباع چین در اوایل هفته جاری ویتنام را ترک کردند.

روابط چین و ویتنام در اوایل ماه جاری میلادی در پی تصمیم پکن برای حفاری در دکل نفتی احداث شده در دریای چین جنوبی که ˈهانویˈ نیز ادعای مالکیت آن را دارد، تیره شد.

این اقدام چین موجب برپایی تظاهرات ضدچینی در ویتنام و حمله معترضین به کارخانه ها و شرکت های مرتبط با چین و به آتش کشیدن این مراکز شد که طی آن 2 تبعه چینی کشته و حدود 140 نفر نیز مجروح شدند و خسارت های فراوانی به مراکز تجاری خارجی در ویتنام وارد آمد.

این گزارش می افزاید: با وجود اقدام مسوولین ویتنامی از روز گذشته برای مقابله با این اعتراض ها و مستقر کردن صدها نیروی امنیتی، اعتراض های ضدچینی در این کشور همچنان ادامه دارد.

درپی تشدید این تنش ها ، وزارت خارجه چین نیز روز گذشته از متوقف کردن برخی از همکاری های دوجانبه با ویتنام خبر داد و به شهروندانش توصیه کرد ازسفر به این کشور خودداری کنند.

آساق 1450**1392
کد N289794

وبگردی