آفتاب

استقرار سربازان سازمان ملل در پایتخت سومالی

استقرار سربازان سازمان ملل در پایتخت سومالی

نیروهای ویژه نظامی سازمان ملل برای دفاع از امدادرسانان این سازمان برای نخستین بار در موگادیشو، پایتخت سومالی و در بحبوحه موجی از حملات شبه‌نظامیان الشباب مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، 400 سرباز سازمان ملل از اوگاندا برای دفاع از کارمندان این سازمان در سومالی در فرودگاه موگادیشو مستقر شدند و این در حالی است که با وجود اعلام دولت موگادیشو در ارتقای سطح امنیت در سومالی شبه نظامیان الشباب به حملات خود علیه کارمندان و تاسیسات سازمان ملل برای براندازی دولت موگادیشو ادامه می‌دهند.

شبه‌نظامیان الشباب ژوئن سال گذشته میلادی یک پایگاه در سازمان ملل در موگادیشو را منفجر کردند که در این حمله 16 تن جان باختند.

نیکولاس کای، نماینده سازمان ملل در سومالی در یک مراسم که روز یکشنبه برای آغاز حضور این سربازان انجام شد، گفت: استقرار گارد سازمان ملل گامی مهم همزمان با تداوم تلاش ما در انجام عملیات و حمایت از مردم سومالی است.

سربازان اوگاندایی به عنوان بخشی از ماموریت نیروهای اتحادیه آفریقا تحت سرپرستی سازمان ملل در سومالی مستقر هستند تا به مقابله با شبه نظامیان الشباب بپردازند. این شبه‌نظامیان در پی حضور 22 هزار سرباز نیروی اتحادیه آفریقا مدت‌هاست که از شهرهای اصلی سومالی عقب‌نشینی کرده‌اند اگر چه هنوز هم به صورت منظم حملاتی را انجام می‌دهند.

حضور نیروهای سازمان ملل در موگادیشو در حالی انجام شده است که هشدارهای گسترده از تهدید به انجام حملات از جانب الشباب یا حامیان آن‌ها در منطقه‌ای وسیع‌تر مطرح شده است.

انتهای پیام

کد N289760

وبگردی