آفتاب

پلیس های آهنی در جام جهانی 2014 برزیل

پلیس های آهنی در جام جهانی 2014 برزیل

انزلی - ایرنا - پلیس ریودوژانیرو برای حفاظت از افسرانش در هنگام بروز اعتراضات خشونت آمیز احتمالی در جام جهانی فوتبال، نوعی پوشش حفاظتی شبیه پلیس آهنی تدارک دیده است.

به گزارش ایرنا، برزیل در نظر دارد 150 هزار نیروی ارتشی و کارکنان پلیس را برای مسابقات جام جهانی به کار بگیرد.

اعضای یک واحد ویژه تشکیل شده برای جام جهانی و المپیک 2016 در ریو، 200 مجموعه تجهیزات حفاظتی ویژه به وزن 10 کیلوگرم دریافت کرده اند که در مقابل آتش با حرارت 427 سانتی گراد مقاوم است.

این تجهیزات شامل یک پوشش که پشت، سینه و شانه های فرد را حفاظت می کند و همچنین فضایی برای حمل یک هفت تیر، باتوم، تفنگ بی حس کننده و دستبند است.

گردان پلیس حوادث مهم نیز شاخه ای از پلیس نظامی است که درماه ژانویه سال جاری میلادی در پاسخ به تظاهرات عمومی گسترده جام کنفدراسیون ها شکل گرفت.

سال گذشته میلادی برخوردهایی بین پلیس و تظاهرکنندگان روی داد. زمانی که هزاران نفر علیه صرف هزینه های عمومی در آستانه جام جهانی اعتراض کردند.

ریودو ژانیرو در طول مسابقات میزبان هفت بازی از جمله مسابقه فینال در روز13 ژوئیه است.

همچنین واحد ˈتمرکزˈ در ˈروزنامه رسمیˈ شهر ریو اعلام موجودیت کرده و دارای 600 افسر ویژه تعلیم دیده است.

بیانیه ˈخوزه ماریانو بلترامˈ، دبیر امنیت ملی اشاره به نیاز پلیس نظامی به ابزار تخصصی کارآمد و هوشمند برای گشت زنی با هدف حفظ نظم درمکان های عمومی و نقاط گرد آمدن جمعیتی انبوه است.

سرهنگ واگنر ویلارس فرمانده این واحد گفت این تجهیزات افسران را از موشکهایی نظیر نوعی که در اوایل سال جاری میلادی یک فیلمبردار به نام سانتیاگو اندراده را کشت، حفاظت خواهد کرد.

او در مصاحبه با وب سایت خبری ˈاولتیمو سگوندوˈ اظهار کرد: این یونیفرم پلاستیکی در مقابل ضربات مقاوم است. زیر پلاستیک که پشت و قفسه سینه را می پوشاند لایه محافظ دیگری قرار دارد که نیروی یک ضربه را جذب و پخش خواهد کرد.

زره، شبیه پوشش گردان ˈچوکˈ (واحد کنترل ویژه ) است.

افسران گردان پلیس حوادث مهم مانند واحدهای پلیس در سائوپائولو ،هنرهای رزمی فراگرفته اند. آمریکا در آموزش نیروهای امنیتی برزیل نقش مهمی را به عهده دارد.

ویلیام مارسل مراد مدیر پروژه های خاص در دبیرخانه حوادث مهم که هماهنگی امنیتی رویدادهای ورزشی پربیننده را به عهده دارد گفت: ایالات متحده برای 39 برنامه آموزشی پلیس برنامه ریزی و هزینه هایش را نیز پرداخت کرده است.

از هنگام برگزاری جام کنفدراسیون ها که موجب برپایی بزرگترین تظاهرات در یک نسل از بزرگترین کشور امریکای جنوبی شد، امنیت تبدیل به یک نقطه تمرکز شده است.

طی این رویداد پلیس در مقابله با تظاهرکنندگان در هر شهر میزبان بازی ها از گاز اشک آور، گلوله های پلاستیکی و نارنجک های کوبه ای استفاده کرد.

مراد گفت: ما دوره ای را دیده ایم که تلاش می کند همه نیروهای پلیس را برای مقابله بهتر با تظاهرات خشونت آمیز ارتقاء دهد.

کانادا، بریتانیا، فرانسه، آلمان و ژاپن کمک های قابل توجهی را در این زمینه برای برزیل فراهم کرده اند.

برزیل حتی پس از این که دیلما روسف رییس جمهور برزیل دیدار رسمی اش از واشنگتن را در ماه سپتامبر به دنبال اتهاماتی مبنی بر جاسوسی آمریکا از مقام های بلندپایه کشورش لغو کرد، کمکهایی را از آمریکا دریافت کرده است.

620**1379
کد N289740

وبگردی