آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با ایسنا:

آمریکا نیازمند مذاکره با ایران است

آمریکا نیازمند مذاکره با ایران است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: مذاکرات فرصتی برای آمریکا است که کنار آمده و دست از لجباری و خصومت با ایران بردارد شاید بتواند در لوای این کوتاه آمدن پوششی برای شکست‌های گذشته خود دست و پا کند.

وحید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تاکید بر اینکه اگر آمریکایی‌ها نتوانند از فرصت مذاکرات استفاده کنند قطعا این فرصت را از دست خواهند داد گفت: بنابراین اگر این فرصت از دست برود جمهوری اسلامی ایران چیزی را از دست نمی‌دهد، اما غرب و آمریکا حتما در شرایط پیچیده‌تر و غامض‌تری گرفتار خواهند شد.

وی افزود: اینکه آیا آنها موفق می‌شوند یا خیر یکی از مسائلی است که در 35 سال بین دو کشور وجود داشته و تقابلی را ایجاد کرده است و هر اندازه که بتوانند از تقابل کم کنند، می‌تواند به عنوان بخشی از توفیقات سیاست خارجی آنها مورد توجه قرار گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در نتیجه صرف‌نظر از اینکه در مذاکرات چه مقدار سهم آنان خواهد شد و چه مقدار نصیب ایران می‌شود، صرف نشستن و کنار آمدن ولو به اندازه کم برای آنها موضوعیت دارد چون آنها بر روی این موضوعات کار می کنند که در این دوران توانسته‌اند با جمهوری اسلامی ایران که در یک تقابل 35 ساله بوده‌اند،‌ فائق آیند.

احمدی خاطر نشان کرد: بنابراین اساس این موضوع برای آنها می‌تواند یک موفقیت به حساب آید و چنانچه توفیقی دست نیاید حتما در ناکارآمدی آنها به عنوان یک عامل موردنظر رقیب خواهد بود.

نماینده مردم کنگاور در مجلس با بیان اینکه آنها نیازمند به مذاکره هستند، اظهار کرد: فکر می‌کنم جمهوری اسلامی ایران و همه مسئولان و مذاکره‌کنندگان کشورمان به نکات موردنظر واقف هستند و بر همین اساس هم از حقوق ملت ایران و از دستاوردهای دانش هسته‌ای صلح‌آمیز ایران دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر غرب با تحلیل‌های غلطی که داشته است تصور کرده که دراین کنار آمدن با جمهوری اسلامی ایران و مذاکره‌ای که آغاز شده می‌تواند دوباره زیاده‌خواهی‌های خود را مطرح کند.

احمدی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شد تا زمانی که غربی‌ها و در راس آنها آمریکایی‌ها دست از زیاده‌خواهی و تحرکات خارج از قانون برندارند، مذاکرات نمی‌تواند نتیجه ملموسی برای دو طرف داشته باشد اما آنچه تاکنون موجب رکود در مذاکره و عدم پیشرفت جدی شده این است که آمریکایی‌ها خارج از مقررات قانونی و قواعد ان.پی.تی عمل می‌کنند که در تقابل با حق مسلم ایران است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه سیاست‌های غلط آمریکایِی‌ها و برخی از کشورهای غربی موجب شکست‌های پی درپی آنها به ویژه در منطقه خاورمیانه شده است، گفت: آنها به دنبال تجدیدنظر در سیاست‌های خود هستند که یکی از مظاهر این تجدیدنظر کنار آمدن با جمهوری اسلامی ایران است به عبارت دیگر بیش از آنکه ایران نیاز به مذاکره با آنها داشته باشد، غربی‌ها و در راس آن آمریکایی‌ها نیازمند مذاکره هستند.

انتهای پیام

کد N289610

وبگردی