آفتاب
/بزرگداشت بانو امین و مرضیه حدیده دباغ/

امام جمعه فولادشهر:بانو مجتهده امین یک الگوی به تمام معنا است

امام جمعه فولادشهر:بانو مجتهده امین یک الگوی به تمام معنا است

امام جمعه فولادشهر گفت: الگوهای جمعیت جوان امروز افرادی هستند که از طریق ماهواره و غرب معرفی می‌شوند که این الگوها نه تنها سعادت آخرت را برای ما رقم نمی‌زند، بلکه باعث نابودی افراد و به ویژه زنان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین محمود آبادی در یادواره بانو مجتهده امین و مبارز نستوه بانو مرضیه حدیده دباغ با اشاره به مسائل و مشکلات جهان غرب که در این راستا زنان نیز بیشترین آسیب را می‌بیند، افزود: بسیاری از کشورهای غربی از این مسائل به تنگ آمدند، بنابراین معرفی الگوهای اسلامی به جامعه زنان نیاز است تا طبق این الگوها مسیر خود را تعیین کنند.

وی با بیان این‌که تمام پیشرفت‌های علمی و معنوی بانو امین پس از 15 سالگی و ازدواج ایشان بوده است، گفت: امروزه جوانان ازدواج را مانع پیشرفت خود می‌دانند، در حالی که این گونه نیست و پیشرفت به اراده انسان بستگی دارد.

محمودآبادی ادامه داد: بانو امین در سن40 سالگی به درجه اجتهاد رسید و این نشاندهنده این است که ایشان از نظر علمی در سطح بالایی بود.

امام جمعه فولادشهر افزود: با وجود این‌که بانو امین هفت فرزندش را از دست داد، اما این موضوع مانع حرکت‌های اجتماعی و پیشرفت‌های علمی و معنوی ایشان نشد.

وی با بیان این‌که بانو امین در فقه، اصول و عرفان صاحب نظر و الگوی عملی است، خاطر نشان کرد: بانو امین موسس مدرسه علمیه فاطمه زهرا(س) در اصفهان بود و حدود هزار شاگرد داشت .

محمودآبادی با اشاره به ویژگی‌های علمی و خدمات فرهنگی و اجتماعی بانو امین گفت: این ویژگی‌ها نشان دهنده این است که یک زن مسلمان با رعایت حجاب و عفاف می‌تواند به درجات بالای علمی و معنوی برسد.

امام جمعه فولادشهر گفت: بانو امین یک الگو به تمام معنا است که در زمینه‌های علمی، اجتماعی، معرفتی و عرفانی پیشرفت‌های زیادی داشته است.

وی با بیان این‌که در بسیاری از بحث‌های فمنیستی و ماهواره‌ای اعلام می‌کنند که اسلام به زنان ظلم کرده است، گفت: اگر اسلام ظالم بود طبیعتا چنین زنانی نباید رشد می‌کردند؛ گرچه ممکن است نامی از زنان فزرانه مسلمان و شیعه نمانده باشد، اما پیشرفت‌هایی وجود داشته است.

محمود آبادی افزود: این دو بانو به عنوان الگویی بسیار مناسب برای تمام زنان و مردان هستند.

وی با بیان این‌که اگر بزرگان قبل از ما نبودند دین اینگونه به دست ما نرسیده بود ،گفت: امیدواریم رهرو راه آنان باشیم و با الگو قرار دادن آنها به نظام خدمت کنیم و قدردان آنها باشیم.

انتهای پیام

کد N289550

وبگردی