آفتاب

بوکوحرام نیمی از دختران را آزاد می​کند؟

 بوکوحرام نیمی از دختران را آزاد می​کند؟

به گفته یک منبع نزدیک به گروه بوکوحرام، این گروه تروریستی از درخواست خود برای آزادی فرماندهان ارشدش در برابر آزادی دختران ربوده شده صرف‌نظر کرده اما در روزهای آینده نیمی از این گروگان‌ها را آزاد خواهد کرد.

 


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه تلگراف، گروه شبه‌نظامی بوکوحرام که بیش از 200 دختر دانش‌آموز را ماه گذشته میلادی ربوده بود، تمایل دارد تا در برابر آزادی زندانیان بوکوحرام این گروگان‌ها را به تدریج آزاد کند.


 




 


صرف‌نظر این گروه از آزادی فرماندهان ارشدش یک عقب‌نشینی بزرگ برای آن محسوب می‌شود. اما این در حالی است که دولت نیجریه مدعی است که برای آزادی دختران دانش‌آموز در مقابل آزادی زندانیان بوکوحرام حاضر به مذاکره با این گروه نیست.


 




 


با این حال این منبع آگاه عنوان کرد که یک روحانی ارشد به نیابت از دولت نیجریه در حال مذاکره با بوکوحرام است.


 


اما به گفته این مقام این مذاکرات چندین روز است که جریان دارد و توافقاتی نیز در 2 تا 3 روز اخیر حاصل شده‌اند.


 


گفته می‌شود که زن‌های تعدادی از شبه نظامیان بوکوحرام که توسط دولت نیجریه محبوس شده‌اند نیز در لیست درخواستی این گروه تروریستی برای آزادی در برابر آزاد کردن دختران مدرسه‌ای قرار دارد.


 




 


در همین راستا این منبع‌ آگاه عنوان کرد که بوکوحرام قصد دارد آزادی حدود 100 نفر از این دخترها را به صورت تدریجی آغاز کند.


 




 


از سوی دیگر سفارت چین در کامرون از ربوده شدن 10 نفر از کارکنانش در نزدیکی مرز نیجریه که پناهگاه بوکوحرام بوده است، خبر داد. بوکوحرام هنوز مسئولیت ربودن این چینی‌ها را بر عهده نگرفته است.


 




 


انتهای پیام


           
کد N289439

وبگردی