آفتاب

درگیری پلیس برزیل و معترضان در شهر سائوپائولو

درگیری پلیس برزیل و معترضان در شهر سائوپائولو

در شرایطی که کمتر از یک ماه به آغاز مسابقات جام جهانی برزیل باقی مانده است، پلیس سائوپائولو معترضان ضد دولتی را با گاز آشک‌آور و گلوله پلاستیکی هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شهر سائوپائولوی برزیل کمتر از یک ماه دیگر میزبان افتتاحیه جام جهانی است. با این حال پلیس برزیل برای متفرق کردن معترضان در نزدیکی فرودگاه این شهر از ابزارهای سرکوب اعتراضات استفاده کرد.

ده‌ها معترض نیز به دست کم دو خودروی پلیس حمله کرده و وسایل آتش را به سمت نیروهای امنیتی پرتاب کردند. طبق گزارش رسانه‌های محلی، معترضان خواستار شرایط بهتر برای زندگی هستند. سخنگوی پلیس سائوپازئولو در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: آن‌ها وسایل آتش‌زا را غارت کرده و پس از روشن کردن، به سمت نیروهای پلیس پرتاب کردند. هنوز گزارشی از آمار تلفات منتشر نشده است اما خودروهای پلیس آسیب دیده‌اند.

وی تعداد معترضان را حدود 50 تن برآورد کرد. فرودگاه گوآرولوس، سائوپائولو به تازگی ترمینال بین‌المللی جدید خود را افتتاح کرده است تا پاسخگوی نیاز مسافران خارجی‌ای باشد که قرار است برای دیدن مسابقات از 12 ژوئن به این کشور مسافرت کنند.

با این حال یک سری اعتراضات در برزیل آغاز شده است که گمان می‌رود در جریان یک ماه برگزاری مسابقات نیز ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

کد N289381

وبگردی