آفتاب

کاهش چشمگیر محبوبیت نخست‌وزیر و حزب حاکم استرالیا

کاهش چشمگیر محبوبیت نخست‌وزیر و حزب حاکم استرالیا

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها از کاهش محبوبیت شدید نخست‌وزیر استرالیا حکایت دارد اما این نتایج با بی‌توجهی تونی ابوت رو به رو شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتایج دو نظرسنجی جداگانه که پس از ارائه بودجه از سوی تونی ابوت نخست‌وزیر استرالیا انجام شد، نشان می‌دهد که ائتلاف محافظه کار حاکم با کاهش محبوبیت چشمگیری روبه رو شده و محبوبیت حزب اپوزیسیون چپ میانه کار پیشی گرفته است.

دولت ابوت در نظر دارد تا مالیات‌ها را افزایش داده، مستمری بیمه‌های اجتماعی و مشاغل خدمات دولتی را کاهش دهد تا از کسری بودجه پیش بینی شده که گفته می‌شود به 9 / 49 میلیارد دلار استرالیا (7 / 46 میلیارد دلار) در پایان سال مالی جاری که در 30 ژوئن به پایان می‌رسد، بکاهد.

دولت ائتلافی محافظه کار استرالیا همچنین درصدد است تا طی یک دهه آتی 80 میلیارد دلار استرالیا از بودجه مدارس و بیمارستان‌ها کاهش دهد.

تونی ابوت در جمع خبرنگاران گفت: تصمیمات سختی در این بودجه لحاظ شده اما ما این اقدامات را با هدف افزایش محبوبیت خود انجام نمی‌دهیم. ما می‌خواهیم که کشور به مسیر تعادل بازگردد و هر دولتی که چنین اقداماتی در بودجه در نظر بگیرد قطعا با کاهش محبوبیت در نظرسنجی‌ها مواجه می‌شود.

انتهای پیام

کد N289336

وبگردی