آفتاب

بروجردی: ایران در دوران بازسازی سوریه، همراه این کشور خواهد بود

بروجردی: ایران در دوران بازسازی سوریه، همراه این کشور خواهد بود

علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با کشورهای فلسطین، سوریه، تونس و مصر با اتفاق جمعی از اعضای گروه بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه) با سفرای این کشورها در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با کشورهای فلسطین، سوریه، تونس و مصر با اتفاق جمعی از اعضای گروه بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه) با سفرای این کشورها در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به شرایط حساس و کنونی جهان اسلام به ویژه اوضاع فلسطین و سوریه گفت: مساله فلسطین مساله آرمانی همه جهان اسلام است و ملت ایران تحت رهبری و هدایت‌های امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری با جدیت به دنبال هدف مهم و آرمانی انقلاب اسلامی یعنی آزادی سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌باشد.

وی در ادامه افزود: ملت ایران با مردم فلسطین، آرمان‌ها و غم‌هایشان زندگی می‌کنند.

بروجردی همچنین به تحولات جاری سوریه و مقاومت سرسختانه ملت و رهبری این کشور در برابر هجوم گسترده گروه‌های تروریستی و حامیان خارجی‌شان اشاره و تاکید کرد: در شرایط کنونی برگزاری انتخابات سوریه یک پیروزی مهم و با ارزش برای مردم این کشور می‌باشد و سوریه پس از دوران کنونی کشوری به مراتب قدرتمندتر از گذشته خواهد بود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران با سوریه در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مردم و دولت ایران در کنار ملت و رهبری مقاوم سوریه ایستاده و در دوران بازسازی همراه آنان خواهد بود.

بروجردی در ادامه ضمن تبریک برگزاری انتخابات تونس ابراز امیدواری کرد که با تشکیل پارلمان تونس مناسبات دو کشور وارد دوران جدید همکاری و مراوده برادرانه گردد.

وی همکاری پارلمانی را جزء مهمی از روابط دوستانه دو ملت در آینده خواند.

بروجردی در ادامه شرایط جاری مصر را بسیار حساس و دشوار خواند و افزود: امید است حرکت مصر دموکراسی و اراده مردم این کشور بتواند هرچه سریعتر امنیت و آرامش را به این کشور مهم اسلامی بازگرداند.

وی پیوندها و علائق دولت ملت را تاریخی و دیرینه خواند و یادآور شد: ملت ایران با حساسیت تحولات جاری مصر را پیگیری می‌کند.

در پایان این دیدار سفرای کشورهای مصر، فلسطین، سوریه و تونس هرکدام به طور جداگانه طی سخنانی با تاکید بر نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اسلام بر علاقمندی کشورشان برای گسترش مراودات دوستانه و همه جانبه با ایران تاکید کردند.

صلاح زواوی سفیر فلسطین در تهران حمایت‌های همه جانبه دولت و مردم ایران را طی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از آرمان فلسطین فراموش نشدنی خواهند و افزود: دولت و ملت ایران طی این سال‌ها همواره دوست صدیق ملت فلسطین بوده است و در هنگام سختی‌ها و دشواری‌ها پشتیبان اصلی مردم فلسطین بوده‌ا‌ند.

عدنان محمود سفیر سوریه نیز در این دیدار ضمن ارائه آخرین تحولات کشورش گفت: ملت سوریه با کمک کشورهای دوست به ویژه ایران توانست دوران سخت و دشواری را سپری کند و بر دشمنان خارجی پیروز گردد.

صالح القاضی سفیر تونس در تهران نیز در این دیدار با قدردانی از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تنفیذ قانون اساسی کشورش گفت: روابط دو کشور در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی باید هر چه بیشتر گسترش یابد.

خالد عماره سفیر مصر در تهران نیز در تشریح آخرین تحولات سیاسی مصر و روند برگزرای انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور گفت: تمدن و تاریخ طولانی مراوده دوستانه دو ملت ایران و مصر ظرفیت‌های فراوانی را برای برقراری و گسترش همکاری‌های نزدیک دو کشور در عرصه‌های مختلف ایجاد کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده بتوان از ظرفیت‌های دو کشور در چارچوب منافع مشترک و احترام متقابل به نفع دو کشور و جهان اسلام بهره برد.

انتهای پیام

کد N289222

وبگردی