آفتاب

مسکو آزادی دو خبرنگار روس در بند دولت کی‌یف را خواستار شد

مسکو آزادی دو خبرنگار روس در بند دولت کی‌یف را خواستار شد

مسکو از سازمان امنیت و همکاری اروپا خواسته تا اقداماتی را برای آزادی خبرنگاران روس در بند دولت کی‌یف در شهر کراماتورسک، شرق اوکراین بیندیشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، روسیه به شدت بازداشت "اولگ سیریاکین" و "مارات سایچنکو"، خبرنگار و تصویربردار پایگاه خبری Life News توسط مقام‌های کی‌یف در شهر کراماتورسک را محکوم کرده است.

"آندی کلین"، نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: ما سریعا با نماینده سوئیس در سازمان تماس گرفته و خواستار آزادی این دو خبرنگار روس شدم.

پیشتر دولت کی‌یف اذعان کرده بود که این دو خبرنگار روس توسط ارتش اوکراین بازداشت شده‌اند.

در همین حال رسانه‌های روسیه از سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خواسته‌اند تا تدابیری را برای آزادی این دو خبرنگار اتخاذ کند.

آشوت گابریلیانف، مدیر کل Life News در نامه‌ای به لاوروف نوشت: این دو خبرنگار قانونی وارد اوکراین شده و بر طبق قوانین بین المللی و بدون نقض قوانین فعالیت می‌کردند. ما از شما می‌خواهیم تا برای آزادی این دو کمک کنید.

اولگ سیریاکین خبرنگار و سایچنکو تصویربردار وظایف خود را انجام می‌دادند و اتفلاقات در شرق و جنوب اوکراین را پوشش دهی می‌کردند.

سیر یاکین در داخل روسیه گزارشگر Life News است و سال گذشته میلادی حملات تروریستی در وولگوگراد را پوشش داد. سپس به اوکراین اعزام شد تا بحران سیاسی در این کشور را پوشش دهد. وی در جریان برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه بود .

سایچنکو نیز یک تصویر بردار ماهر است که در لیبی و سوریه فعالیت داشته و در غرب به عنوان اولین کسی است که توانست از میخاییل خودروکوفسکی، مخالف رئیس جمهوری روسیه و غول نفتی در زندان تصویربرداری کند.

انتهای پیام

کد N289150

وبگردی