آفتاب

ناآرامی در بنغازی و آرامش شکننده در طرابلس/هشدار درباره فروپاشی روند سیاسی لیبی

ناآرامی در بنغازی و آرامش شکننده در طرابلس/هشدار درباره فروپاشی روند سیاسی لیبی

منابع امنیتی از بازگشت آرامش شکننده به شهر طرابلس پس از درگیریهای مسلحانه ای که چندین ساعت به طول انجامید، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع امنیتی به خبرگزاری لیبی گفت شهر طرابلس پس از درگیریهای مسلحانه ای که چندین ساعت در اطراف کنگره ملی به طول انجامید و طرفین درگیر از سلاحهای متوسط و سنگین استفاده کردند، با آرامش شکننده روبرو است.

وزارت بهداشت لیبی ربوده شدن حسین الرجبانی معاون این وزارت در طرابلس را محکوم کرد.

اسامه الجویلی وزیر دفاع اسبق لیبی هم هشدار داد درگیریهای مسلحانه که لیبی این روزها شاهد است، ممکن است به فروپاشی کامل روند سیاسی منجر شود.

خبرگزاری آناتولی هم گزارش داد افراد مسلح گردانهای الصواعق و القعقاع وابسته به خلیفه حفتر سرلشگر بازنشسته ارتش، 10 کارمند شورای موسوم به عزل سیاسی را ربودند.

الهلال السنوسی رئیس شورای عالی عزل سیاسی هم اعلام کرد افراد مسلح اسناد مهمی را از جمله درباره کسانی که مشمول قانون عزل(برکناری) می شوند، به سرقت برده اند.

فعالان لیبیایی در شبکه های اجتماعی، خبرهایی درباره گلوله باران ساختمان شبکه ماهواره ای لیبی در طرابلس با چهار موشک گراد با یکدیگر رد و بدل کرده اند.

وزارت بهداشت لیبی آمار کشته های درگیریهای یکشنبه را دو کشته و 66 زخمی اعلام کرد.

خبرگزاری رسمی لیبی هم گزارش داد دست کم یک نفر در درگیریهایی که در نزدیکی محله ابوسلیم در جنوب طرابلس رخ داد، کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه دولت موقت لیبی، یورش به ساختمان کنگره ملی این کشور را محکوم کرد و از گروههای مسلح خواست با کنار گذاشتن سلاح، سیاست منطقی و گفتگو را در پیش گیرند.

از سوی دیگر منابعی در ارتش لیبی اعلام کردند در درگیریهایی که بامداد امروز در بنغازی در شرق لیبی رخ داد، افراد ناشناس، اقدام به شلیک موشک گراد به فرودگاه این شهر کردند.

خبر دیگر اینکه حزب عدالت و سازندگی لیبی، خبر برخی رسانه ها و پایگاههای اجتماعی مبنی بر بازداشت محمد صوان رئیس این حزب را تکذیب کرد.

محمد سویسی فرمانده اداره امنیت طرابلس هم اعلام کرد نیروهای امنیتی تابع این اداره در مقرهای خود برای حمایت از آن مستقر هستند.

منابع لیبیایی از زخمی شدن یک زن و دخترش در طرابلس بر اثر شلیک یک گلوله به منزل آنها خبر دادند.
 

کد N289131

وبگردی