آفتاب

نیروهای ویژه آمریکا در لیبی به حالت آماده باش درآمدند

نیروهای ویژه آمریکا در لیبی به حالت آماده باش درآمدند

نیویورک - ایرنا- به دنبال شدت یافتن درگیری ها در دو شهر بنغازی و طرابلس لیبی، یک واحد 200 نفره از نیروهای ویژه آمریکا برای تخلیه اضطراری سفارت این کشور در طرابلس به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش ایرنا، رسانه های آمریکایی از نگرانی فزاینده دولت آمریکا از وضعیت امنیتی در لیبی خبر داده و آماده باش این نیروها را نشانه ای از بدتر شدن وضعیت لیبی، سه سال پس از سرنگونی حکومت معمر قذافی ارزیابی کردند.

براساس این گزارش ها، واحد کماندویی یاد شده آمریکایی در منطقه تازه ای در پایتخت لیبی استقرار یافته اند تا در صورت نیاز به خارج کردن کارمندان سفارت آمریکا بتوانند به سرعت وارد عمل شوند.

با توجه به وضعیت حاکم بر لیبی، وزارت امور خارجه الجزایر نیز روز جمعه با انتشار بیانیه ای، به دلیل تهدیدهای جدی علیه دیپلمات هایش از تعطیلی سفارت و کنسولگری خود در طرابلس (پایتخت لیبی) تا بهبود شرایط خبر داده بود.

روز جمعه درگیری ها زمانی در شهر بنغازی آغاز شد که ˈخلیفه حفترˈ ژنرال بازنشسته در تلاش برای آنچه که پاکسازی دومین شهر بزرگ لیبی از ˈتروریست هاˈ خواند از نیروی هوایی برای درهم کوبیدن مواضع اسلامگرایان در بنغازی استفاده کرد.

مقام های موقت لیبی روز شنبه تهاجم این ژنرال متمرد در شهر ناآرام بنغازی علیه اسلام گرایان را تلاش برای کودتا دانسته و آن را تقبیح کردند.

ارتش، دولت و مجلس لیبی با صدور بیانیه مشترکی، تهاجم خلیفه حفتر علیه کسانی که وی آنها را ˈتروریستˈ می داند یک اقدام فرا حکومتی نامشروع و کودتا تلقی کردند.

اروپام 2251 **1908 ** 2023
کد N289001

وبگردی