آفتاب

ارتش لیبی کنگره ملی را تعطیل کرد

ارتش لیبی کنگره ملی را تعطیل کرد

ارتش لیبی با صدور بیانیه‌ای کنگره ملی عمومی این کشور را تعطیل کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه العربیه، در بیانیه ارتش لیبی که توسط سخنگوی ارتش قرائت شد، آمده است: انقلاب بزرگ و تاریخی لیبی در اثر سیاست‌های نادرست برخی گروهک‌های منفعت‌گرا که بر کنگره عمومی تسلط پیدا کرده‌اند، در حال نابود شدن است. این گروه‌ها صلح و ثبات و انسجام اجتماعی را بر هم زده‌اند و با گروه‌های تروریستی و جنایتکار همدست شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما فرزندان لیبی در ارتش چنین اعلام می‌کنیم که فعالیت‌های کنگره ملی عمومی ملغی اعلام می‌شود و این نهاد از این پس نمی‌تواند هیچ قانونی را وضع کند یا در اداره کشور دخالت نماید.

ارتش لیبی اعلام کرد: از «کمیته 60» که وظیفه تدوین قانون اساسی را دارد، می‌خواهیم که به قانونگذاری بپردازد و همراه با کمیته مستقل انتخابات زمینه اجرای انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری را فراهم کند.

در این بیانیه ارتش اضافه کرد: از دولت موقت می‌خواهیم که به عنوان حکومت اضطراری به فعالیت خود ادامه دهد و همچنان از ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی حمایت کند و با تروریست‌ها مبارزه کند. به مردم جهان هم اعلام می‌کنیم که ملت لیبی اجازه نمی‌دهد خاک کشورش محل جولان تروریست‌ها باشد.

انتهای پیام

کد N288992

وبگردی