آفتاب

اردوغان در پی جذب آرای اتباع خارج نشین ترکیه

اردوغان در پی جذب آرای اتباع خارج نشین ترکیه

آنکارا - ایرنا - ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه در حالی که هنوز نامزدی اش را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام نکرده است ، در پی کسب آرای اتباع این کشور در خارج از کشور است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری حریت ، اردوغان برای کسب آرای دو میلیون و 600 هزار نفر از اتباع ترکیه که در خارج از این کشور زندگی می کنند در پی برنامه ریزی برای سفر به کشورهای اروپایی است.

این پایگاه خبری می نویسد :نخست وزیر ترکیه روز 23 ماه می جاری ( 2 خرداد ) به آلمان که بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از اتباع ترک در این کشور زندگی می کنند ، سفر خواهد کرد و این در حالی است که در این سفر دیدار با مقامات آلمانی برنامه ریزی نشده است و حال اینکه وی در شهر کلن در تجمع اتباع ترکیه شرکت خواهد کرد.

براساس این گزارش ، برای نخستین بار در تاریخ ترکیه اتباع خارج نشین این کشور می توانند در انتخابات ریاست جمهوری که روز نوزدهم مرداد ماه برگزار می شود ، شرکت کنند.

به همین منظور 103 شعبه اخذ رای در 54 کشور برای شرکت اتباع ترکیه در این انتخابات در نظر گرفته شده است.

بیشترین اتباع ترکیه در خارج از این کشور در آلمان و در شهرهای برلین ، هانوفر ، دوسلدورف ، اسن ، فرانکفورت، مونیخ و کارلسروهه زندگی می کنند.

خاورم ** 230** 3404
کد N288944

وبگردی