آفتاب

دانشجویان، دانشکده معدن استانبول را اشغال کردند

دانشجویان، دانشکده معدن استانبول را اشغال کردند

تسنیم نوشت:

دانشجویان معترض به فاجعه معدن سوما، ضمن تشکیل زنجیره انسانی مقابل دانشگاه استانبول، دانشکده معدن را اشغال کردند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری "ایلاف"، دانشجویان دانشگاه مهندسی دانشگاه استانبول ترکیه در اعتراض به فاجعه معدن سوما که به کشته شدن بیش از 300 کارگر منجر شده است، شب گذشته دانشکده معدن این دانشگاه را اشغال کردند.
نیروهای پلیس نیز ضمن متفرق کردن دانشجویان، تعدادی از این دانشجویان معترض را دستگیر کردند.
بر اساس این گزارش، تعدادی از این دانشجویان در اعتراض به این حادثه، مقابل درهای این دانشگاه زنجیره انسانی تشکیل دادند.
یکی از دانشجویان معترض به خبرگزاری فرانسه گفته که "برخی از کارشناسان معدن سوما از فارغ التحصیلان دانشکده ما بودند اما صرف گرفتن مدرک به معنای موفق بودن یک مهندس نیست".
رسانه های محلی ترکیه گزارش دادند که پلیس ترکیه صبح امروز 18 نفر اعضای شرکت سهامدار معدن سوما از جمله چندین نفر از مدیران آن را دستگیر کردند.
پیشتر تانر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه، گفته بود که هر کس در این حادثه مقصر دانسته شود به مجازات خواهد رسید.
مدیران شرکت بهره‌برداری معدن سوما پیشتر تاکید کرده بودند که امنیت معدن بالا بوده، هیچ قصوری از طرف آنان سر نزده و آنها مسئولیتی در حادثه اخیر ندارند.
در عین حال دولت ترکیه هم قصور در رسیدگی به امنیت این معدن را رد می‌کند. دولت متهم است که طرح تحقیق پیشنهاد شده در پارلمان برای بررسی ایمنی معادن را رد کرده است.
کارگران معدنچی می‌گویند که در روزهای منتهی به حادثه حجم گاز متان به طور خطرناکی بالا رفته بود، اما مدیران شرکت کارگران را از این امر مطلع نکردند.

5252

کد N288940

وبگردی