آفتاب

یک سوم از ثروت انگلیس در دست هزار نفر!

یک سوم از ثروت انگلیس در دست هزار نفر!

یک بررسی سالانه در انگلیس نشان داده است که یک سوم از تولید ناخالص ملی این کشور تنها در دستان هزار نفر از ثروتمندترین افراد در این کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، این مطالعه همچنین ثروت این ثروتمندان در انگلیس را در حال حاضر 874 میلیارد دلار ارزیابی کرده که به نسبت تخمین سال گذشته میلادی به میزان 15.4 درصد افزایش داشته است.

نشریه ساندی تایمز انگلیس که هر سال فهرست هزار تن از ثروتمندترین افراد انگلیس را منتشر می‌کند، طی فهرستی که امسال منتشر کرده، نشان داده که ثروتمندان انگلیسی از هر زمان ثروتمندتر شده‌اند و این در تقابل شدید با وضعیت طبقه متوسط انگلیس قرار دارد که پس از 5 سال ریاضت اقتصادی، به سختی زندگی می‌کنند.

فیلیپ برسفورد که از سال 1989 تاکنون این فهرست را تدوین کرده، گفت: من هرگز تاکنون شاهد چنین افزایش خارق‌العاده‌ای در ثروت‌های شخصی در انگلیس نبوده‌ام و در سال گذشته میلادی، ثروت این هزار ثروتمند بسیار افزایش یافته است.

وی افزود: تاکنون وضع ثروتمندترین افراد انگلیس انقدر خوب نبوده است. اکنون چالش دولت و ثروتمندان این است که می‌بینند این ثروت به خارج از لندن و به سوی شمال و غرب کشور پراکنده شده است.

براساس این فهرست، آلیشر عثمان‌اف که یک ثروتمند روس فعال در حوزه معدن و فلزات و از سهامداران مهم باشگاه فوتبال آرسنال انگلیس است، از صدر فهرست ثروتمندان کنار رفته و ثروتش به 17.9 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

به جای او در صدر فهرست سال جاری میلادی، دو برادر هندی به نام‌های سری و گوپی هندوجا قرار دارند که مجموع ثروت آنها 20 میلیارد دلار برآورد شده است.

این زوج هندی ثروت خود را از حوزه‌های گوناگون از جمله بانک‌داری و نفت به دست آورده‌اند.

اکنون بیش از 100 میلیاردر در خاک انگلیس زندگی می‌کنند اما در میان 20 ثروتمند اول این کشور تنها سه انگلیسی وجود دارند.

ثروتمندترین انگلیسی‌ دوک وستمینیستر است که در رده دهم این فهرست قرار داشته و 14.2 میلیارد دلار ثروت دارد.

ملکه الیزابت نیز 16.8 میلیون دلار به ثروت شخصی خود اضافه کرده و در رده 285 با 555 میلیون دلار ثروت قرار دارد.

انتهای پیام

کد N288873

وبگردی