آفتاب

سناتور پاکستانی: دعوت ریاض از وزیر امور خارجه ایران تحولی مهم در عرصه سیاسی است

سناتور پاکستانی: دعوت ریاض از وزیر امور خارجه ایران تحولی مهم در عرصه سیاسی است

رییس کمیسیون امور دفاعی مجلس سنا گفت: پاکستان با استقبال از همگرایی تهران و ریاض جهت رفع مسایل امت اسلامی؛ دعوت وزیر امور خارجه عربستان از محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود جهت سفر به ریاض را تحولی مهم در منطقه و عرصه سیاسی جهان ارزیابی می کند.

به گزارش ایرنا، سناتور ˈمشاهد حسین سیدˈ در گفت وگو با روزنامه اردو زبان ˈدنیاˈ افزود: اقدام دولت عربستان برای تعامل جدید با ایران و همچین دعوت از دکتر محمد جواد ظریف از دیدگاه دولت پاکستان در جهت وحدت میان کشورهای اسلامی مثبت و دلگرم کننده است.

این سناتور پاکستانی خطاب به دولت ریاض تاکید کرد: عربستان سعودی می تواند قبل از بازدید وزیر امور خارجه ایران از عربستان بازهم در ایجاد فضای مثبت تعامل بیشتر میان دو طرف گام های بهتری بردارد.

مشاهد حسین ادامه داد: در جهت نزدیکی هر چه بیشتر تهران و ریاض ؛ ملک عبدالله پادشاه عربستان باید از گروه های درگیر و معارض در سوریه و برخی کشورهای منطقه بخواهد که به خشونت و افراط گرایی شان پایان دهند.

این سناتور پاکستانی از دولت اسلام آباد خواست تا در روابط با جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی حسن برابری را رعایت کند.

وی همچنین به سفر اخیر نخست وزیر پاکستان به تهران اشاره کرد و افزود: بازدید نواز شریف از ایران و دیدار با مقام های ارشد این کشور برای مردم و سیاستمداران پاکستان بسیار مهم و در جهت ارتقای روابط دو کشور ارزیابی می شود.

رییس کمیسیون امور دفاعی مجلس سنای پاکستان با تاکید بر تقویت همکاری های مشترک میان اسلام آباد ، تهران و مسکو نیز گفت: مواضع دولت روسیه و شخص ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این کشور در قبال بحران سوریه و نقش مدیریتی ایران در حل آن، قابل تمجید است.
کد N288866

وبگردی