آفتاب

اجرایی شدن قانون بیمه مشاغل سخت در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شد

اجرایی شدن قانون بیمه مشاغل سخت در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شد

تهران-ایرنا-عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز این کمیسیون مقرر شد در صورتی که سازمان تامین اجتماعی قانون بیمه مشاغل سخت را اجرایی نکند این موضوع برای ارجاع به قوه قضاییه به صحن علنی مجلس ارائه شود.

عباس قائد رحمت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از بازدید اعضای این کمیسیون از استان لرستان و برخی کارخانه های صنعتی و رفاهی این استان ارائه شد.

وی افزود: بر این اساس با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان لرستان، بنا شد که جلسه ای با حضور وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص برگزار شود.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در این جلسه همچنین علیرضا محجوب نماینده مردم تهران که به نیابت از اعضای کمیسیون از برخی مراکز تولیدی استان اصفهان بازدید داشت، گزارشی ارائه کرد.

وی اضافه کرد: در جلسه این کمیسیون همچنین طرح خدمات به ایثارگران نیز بررسی و تصویب شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در جلسه این کمیسیون همچنین در مورد مشکلات بیمه ای کارگران نیشکر اهواز نیز بحث هایی انجام شد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: به دلیل عدم اجرای قانون تفسیر جزء (1) بند (ب) تبصره (2) ماده (76) قانون تأمین اجتماعی در مورد بازنشستگی شاغلین مشاغل سخت و زیان آور با 20 سال سابقه مداوم بیمه از سوی سازمان تأمین اجتماعی نمایندگان به بررسی استفساریه جزء (1) بند (ب) تبصره (2) ماده (76) قانون تأمین اجتماعی پرداختند.

وی اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد تا چنانچه از همین امروز سازمان تأمین اجتماعی قانون مذکور را اجرا نکند کمیسیون موضوع را برای ارجاع به قوه قضائیه به صحن علنی مجلس ارائه کند.



**جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس تشکیل نشد

سکینه عمرانی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلسه امروز این کمیسیون به دلیل به حد نصاب نرسیدن کمیسیون و حضور اعضا در ماموریت های کاری و یا مرخصی تشکیل نشد.

سیام**9121 ** 1418
کد N288858

وبگردی