آفتاب
نایب رئیس کمیسیون شوراها مطرح کرد:

بررسی افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون شوراها

بررسی افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون شوراها

ررسی‌های کارگروه در مورد اضافه کردن نمایندگان به استان‌ها 2 جلسه دیگر ادامه داشته باشد و بعد از نهایی شدن آن کمیسیون‌ شوراها آن را به تصویب می‌رساند و نهایتا تا اواسط تابستان صحن علنی مجلس در این باره تصمیم خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه کارگروه این کمیسیون برای بررسی افزایش تعداد نمایندگان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسه عصر امروز کمیسیون شوراها گفت: تعدادی از اعضای این کمیسیون به عراق برای تبادل تجربه و آشنایی با مقررات قانون گذاری و مدیریت استانی در این کشور، به عراق سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: کارگروه طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان امروز تشکیل شد و در مورد شاخص‌های اضافه شدن نمایندگان استان‌ها بررسی‌هایی صورت گرفت.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه بر اساس اولویت‌بندی‌ها، استان سیستان و بلوچستان برای اضافه شدن تعداد نمایندگانش اولویت دارد، خاطرنشان کرد: استان‌های البرز، آذربایجان شرقی وخوزستان نیز نیازمند افزایش تعداد نمایندگان هستند.

رضایی در پاسخ به این سوال چه زمانی شاخصه‌بندی این طرح‌ها به پایان می‌رسذ، ابراز داشت: فکر می‌کنم بررسی‌های کارگروه در مورد اضافه کردن نمایندگان به استان‌ها 2 جلسه دیگر ادامه داشته باشد و بعد از نهایی شدن آن کمیسیون‌ شوراها آن را به تصویب می‌رساند و نهایتا تا اواسط تابستان صحن علنی مجلس در این باره تصمیم خواهد گرفت.

 

کد N288830

وبگردی