آفتاب

تذکر کمیسیون فرهنگی به وزارت راه

تذکر کمیسیون فرهنگی به وزارت راه

کمیسیون فرهنگی در مورد لزوم در نظر گرفتن زمان اذان در پروازها و سیستم حمل و نقل کشور به وزارت راه تذکر داد.

سیدعلی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد جلسه عصر امروز کمیسیون فرهنگی گفت: در این جلسه نسبت به همزمانی پروازها با اذان در برخی شهرهای کشور به مسوولان تذکر داده شد.

طاهری با بیان اینکه قبلا هم کمیسیون در این زمینه به مسوولان تذکر داده بود، گفت: در دولت قبلی این موضوع به خوبی رعایت می‌شد که پروازها در زمان اذان انجام نشود تا اگر کسی می‌خواهد نماز اول وقت بخواند، در مضیغه قرار نگیرد، اما متاسفانه این موضوع چند وقتی است به فراموشی سپرده شده و کمیسیون در همین زمینه به وزارت راه تذکر داد.

طاهری همچنین از حضور دبیر کارگروه ساماندهی مطالبات از وزارت ارشاد در کمیسیون فرهنگی خبر داد و گفت: آقای قبادی در ادامه جلسه امروز با بیان اینکه متاسفانه سایر دستگاه‌های عضو کارگروه ساماندهی مطالبات حضور قابل قبولی در این کارگروه ندارند،گفت: ما انتظار داریم این کارگروه جدی گرفته شود چراکه موضوع عفاف و حجاب از مهم‌ترین دغدغه‌هاست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون در مورد دستور دیگر کمیسیون گفت: رییس سازمان حج و زیارت با حضور خود در جلسه عصر امروز کمیسیون فرهنگی از عملکرد چند ماهه این سازمان گزارشی را به کمیسیون ارائه کردند و نشان دادند مدیریت جهادی را به خوبی در سازمان حج و زیارت اجرایی کردند.

وی با اشاره به اظهارات رییس کمیسیون فرهنگی در آغاز جلسه عصر امروز گفت: آقای سالک در ابتدای جلسه با بیان اینکه 70 هزار نفر امسال در اعتکاف شرکت کردند، گفت که 80 درصد این افراد از جوانان بودند و این نشان می‌دهد که در کنار برخی ناهنجاری‌هایی که در جامعه وجود دارد، عمق فرهنگی در جامعه قابل مشاهده است که می‌توان از آن بهره‌برداری کرد.

طاهری ادامه داد: آقای سالک همچنین در آغاز جلسه عصر امروز با انتقادات از اظهارات اخیر رییس جمهور در مورد موضوع فیلترینگ تاکید کردند که در بحث فیلترینگ باید مصوبه‌های شورای عالی فضای مجاز رسانه‌ای شود نه اظهارات هر فردی.

انتهای پیام

کد N288743

وبگردی