آفتاب

درخواست رئیس قوه‌قضاییه از سازمان نظام‌پزشکی برای حل‌وفصل اختلافات

درخواست رئیس قوه‌قضاییه از سازمان نظام‌پزشکی برای حل‌وفصل اختلافات

رئیس قوه قضائیه بر تقویت جنبه‌های اخلاقی و ایمانی در رابطه میان پزشکان و بیماران تأکید کرد.

رئیس قوه قضائیه بر تقویت جنبه‌های اخلاقی و ایمانی در رابطه میان پزشکان و بیماران تأکید کرد.

وی گفت: با توجه به حساسیت حرفه پزشکی در کنار تقویت نگاه اخلاقی و ایمانی در روند معاینه و معالجه پزشکی، باید حمایت‌ها از پزشکان در قانون مشخص و مصرح باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله آملی لاریجانی در دیدار رئیس و اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشکی خدمت به بیماران در جامعه پزشکی را «نوعی عبادت» و موجب رشد و تعالی دانست و گفت: جامعه پزشکی ما جامعه متدینی است و بر این اساس توجه به ابعاد ایمانی در رابطه میان پزشک و بیمار باید در بستر یک جامعه اسلامی تقویت شود.

رئیس قوه قضاییه «تعامل با بیمار به عنوان یک انسان» را ملاک حرفه پزشکی در یک جامعه اسلامی و مبنای تفاوت آن با حرفه پزشکی در برخی جوامع غربی توصیف کرد و افزود: برخی اندیشمندان غربی اذعان کرده‌اند که گاهی در غرب نگاه به بیمار به مثابه نگاه به یک انسان نیست و تنها حرفه پزشکی و مناسبات فیزیکی و تخصصی آن مورد توجه است اما در یک جامعه اسلامی رسیدگی به بیماران با یک نگاه اخلاقی و ایمانی است.

آملی‌لاریجانی خواستار ترویج اخلاق پزشکی مناسب با یک جامعه ایمانی از سوی سازمان نظام پزشکی شد و تأکید کرد: البته در کنار توجه به نگاه انسانی و اخلاقی باید نگاه ویژه و عمیق‌تری به بحث پژوهش‌های پزشکی صورت گیرد.

رئیس قوه قضائیه همچنین خواستار تقویت و توجه به تحقیق و پژوهش‌های پزشکی و پرهیز از نگاه آماری به پژوهش شد و گفت: به نظر می‌رسد که متولیان امر به وظایف خود در بحث پژوهش به خوبی عمل نکرده‌اند و در مجموع باید گفت جامعه فرهیخته و دانشگاهی و حوزوی به حمایت قوی‌تری نیاز دارد.

وی افزود: قوه قضائیه در عین حمایت از مشاغل و حرفه‌های حساس و پرخطری مانند پزشکی چنانکه در بخشنامه اخیر هم مشاهده می‌شود اما معتقد است که نباید به مردم طوری القا شود که پزشکان به دنبال ایجاد حاشیه امن برای خود هستند.

رئیس قوه قضائیه همچنین خواستار تلاش و حضور بیشتر سازمان نظام پزشکی در حل و فصل اختلافات و دعاوی صنفی مربوط به این حرفه شد تا این اختلافات جنبه قضایی پیدا نکند.

در این دیدار رئیس سازمان نظام پزشکی در سخنانی از حمایت‌های قوه قضائیه از جامعه پزشکی تقدیر کرد.

انتهای پیام

کد N288698

وبگردی