آفتاب
در جمع خبرنگاران انجام شد

ارزیابی مثبت روسای قوه قضائیه ایران و عراق از دیدارشان

ارزیابی مثبت روسای قوه قضائیه ایران و عراق از دیدارشان

روسای قوه قضائیه ایران و عراق در جمع خبرنگاران نتایج دیدارشان با یکدیگر را تشریح کردند.

روسای قوه قضائیه ایران و عراق در جمع خبرنگاران نتایج دیدارشان با یکدیگر را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدحت محمود رئیس قوه قضائیه عراق درباره نتایج سفرش به ایران و دیدار با آیت‌الله آملی‌لاریجانی، گفت: در پاسخ به دعوت برادر بزرگوار جناب آقای آملی‌لاریجانی به ایران سفر کردیم و هدف ما از این سفر تبادل تجارب قوه قضائیه دو کشور است.

وی گفت: دیدار ما کوتاه ولی بسیار عمیق بود و بعد بسیار گسترده‌ای در جهت منافع دو ملت داشت.

رئیس قوه قضائیه عراق افزود: ما در این دیدار موافقتنامه‌های امضا شده میان دو کشور را بررسی قرار دادیم و قرار شد این موافقتنامه‌ها در جهت عدالت به اجرا در آیند.

مدحت محمود گفت: این سفر بسیار پرثمری است و امیدواریم آخرین دیدار بین مسئولین قوه قضائیه دو کشور نباشد.

آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضائیه نیز با بیان این‌که «این سفر می‌تواند به تعمیق روابط دو کشور کمک زیادی کند» گفت: ما چهار قرارداد بسیار مهم در جهت روابط کیفری و مدنی از جمله بحث استرداد مجرمین را داشته‌ایم و من فکر می‌کنم با توجه به گذرانده شدن مراحل تصویب این موافقتنامه‌ها الان زمان اجرای آنهاست.

وی با بیان این‌که «تعامل بین قوه قضائیه دو کشور ایران و عراق نتایج بسیار خوبی خواهد داشت» گفت: ما در این دیدار انتظار ملت ایران را خدمت رئیس قوه قضائیه عراق عرض کردیم و آن مساله منافقین است. آنها مجرمانی هستند که به اعتراف خودشان بزرگان این نظام مانند آیت‌الله دکتر بهشتی را ترور کردند.

رئیس قوه قضائیه افزود: توقع ما از شخص رئیس قوه قضائیه و نظام قضایی کشور عراق این است که در چارچوب موافقتنامه استرداد مجرمین این افراد به کشور ما بازگردانده شوند.

آملی لاریجانی افزود: البته بحث‌های ما فراتر از این مسائل است. در این دیدار ما پیشنهاد کردیم تجارب و نظرات قضات و حقوقدانان دو کشور مورد تبادل قرار گیرند تا به تقویت نظام قضایی دو کشور کمک شود.

انتهای پیام

کد N288657

وبگردی