آفتاب
مرادی در تذکری شفاهی عنوان کرد:

مردم کردستان از بی آبی رنج می برند

مردم کردستان از بی آبی رنج می برند

کشاورزان کردستانی در این سرمازدگی و یخبندان بیش از 300 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند و این نیازمند توجه است بنابراین ما انتظار داریم دولت نسبت به جبران خسارت کسانی که بیمه محصولات کشاورزی نداشته‌اند و استمهال وام‌های آنها اقدام عاجل به عمل آورد.

نماینده مرم سنندج از وزیر نیرو خواست تا نسبت به حل مشکل کم‌آبی و بی‌آبی در کردستان و انتقال آب اقدام کند چرا که مردم این حوزه از بی آبی رنج می برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سالار مرادی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: متاسفانه کشاورزان ما به دلیل سرمازدگی در ابتدای سال جاری متحمل خسارات زیادی شده‌اند و در این میان در کردستان نیز بیش از 12 هزار هکتار از باغات دچار سرمازدگی شده و حدود 74 هزار تن از محصولات باغی به ویژه محصولات هسته‌دار دچار ریزش شده است.

نماینده مردم سنندج ادامه داد: کشاورزان کردستانی در این سرمازدگی و یخبندان بیش از 300 میلیارد تومان خسارت دیده‌اند و این نیازمند توجه است بنابراین ما انتظار داریم دولت نسبت به جبران خسارت کسانی که بیمه محصولات کشاورزی نداشته‌اند و  استمهال وام‌های آنها اقدام عاجل به عمل آورد.

مرادی با اشاره به کاهش سوخت ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی افزود: با توجه به اینکه کشاورزی بستر اصلی تولید در کشور است و به ویژه در استان کردستان، معیشت و زندگی مردم بیشتر کشاورزی است باید در اختصاص سوخت به ماشین‌آلات کشاورزی تجدیدنظر شود.

نماینده مردم سنندج همچنین از وزیر نیرو خواست تا نسبت به حل مشکل کم‌آبی و بی‌آبی در کردستان و انتقال آب اقدام کند چرا که مردم این حوزه از بی آبی رنج می برند.

وی در پایان از وزیر صنعت،‌معدن و تجارت تعیین تکلیف بازرسان وزارت صنعت و معدن را نیز خواستار شد و گفت که با توجه به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها باید اعتمادسازی و ایجاد آرامش در دستور کار مسئولین دولتی قرار گیرد.

کد N288557

وبگردی