آفتاب

نمره ۲۰ زیباکلام به وزارت علوم برای بازگرداندن دانشجویان محروم از تحصیل

نمره ۲۰ زیباکلام به وزارت علوم برای بازگرداندن دانشجویان محروم از تحصیل

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: ازآنجایی که وزارت علوم توانسته است در جهت بازگرداندن دانشجویان محروم از تحصیل گام بردارد نمره ۲۰ به این وزارتخانه می‌دهم.



به گزارش آفتاب به نقل از ستاره نیوز، صادق زیبا کلام در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد عملکرد وزارت علوم گفت: برای من مهم‌ترین شاخصه برای ارزیابی عملکرد وزارت علوم برگرداندن دانشجویان محروم از تحصیل است که بعد از انتخابات ۸۸ تعدادی از دانشجویان از تحصیل محروم شدند.

وی تصریح کرد: برای من نه علم و نه دانش مهم است و نه آنکه چه کسی رئیس دانشگاه تهران می‌شود و تنها چیزی که برای من مهم است این است که حق تحصیل به دانشجویان بازگردانده شود و هیچ دانشجویی به واسطه افکار؛ آراء و اندیشه‌های سیاسی از تحصیل محروم نشود.

زیبا کلام معیار دیگر برای ارزیابی وزارت علوم را استقلال دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: به‌‌ همان میزان که دولت جدید بتواند استقلال پایمال شده دانشگاه‌ها را به‌ آن‌ها برگرداند به‌‌ همان میزان از عملکرد آن‌ها دفاع خواهم کرد.

وی افزود: اما مهم‌ترین شاخصه برای من این است که وزارت علوم دولت آقای روحانی در حال بازگرداندن دانشجویانی است که به ناحق و به دلایل سیاسی، امنیتی و... از تحصیل محروم شده‌اند.

زیبا کلام ادامه داد: حتی اگر دولت یک دانشجو را به تحصیل برگرداند برای من ملاک ارزیابی قرار می‌گیرد؛ ضمن اینکه تا کنون تعدادی از دانشجو یان به تحصیل برگردانده‌ شده اند.

این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به اینکه استقلال دانشگاه‌ها در بلند مدت به دست می‌آید، افزود: متاسفانه وزارت علو م و شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سالهای گذشته استقلال دانشگاه‌ها را عملاً پایمال کردند و هیچ استقلالی برای دانشگاه‌ها باقی نگذاشتند از همین رو برگرداندن استقلال دانشگاه‌ها زمان می‌برد و چیزی نیست که به سرعت اتفاق بیفتد.

زیبا کلام همچنین در ادامه روند انتخاب دانشگاه تهران را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این اقدام را در جهت بازگشت استقلال دانشگاه‌ها می‌دانم ولی به تنهایی کافی نیست.

وی ادامه داد: اگر چه رئیس دانشگاهی که منتخب اساتید باشد خیلی عالی است اما سوال این است که رئیس دانشگاه منتخب اساتید دانشگاه تهران چه قدر اختیارات دارد و چه قدر می‌تواند در حوزه آموزش و پژوهش تصمیم گیری کند که متاثر از نگاه ایدئولوژیک شورای عالی انقلاب فرهنگی نباشد و بتواند در جهت دانش و علم و پژوهش حرکت کند.

زیبا کلام خاطر نشان کرد: در مجموع چون وزارت علوم توانسته است در جهت بازگرداندن دانشجویان محروم از تحصیل گام بردارد از این نظر نمره ۲۰ به آن می‌دهم زیرا جامعه‌ای که دانشجویش به دلایل سیاسی از تحصیل محروم می‌شود فاجعه است.

کد N288502

وبگردی