آفتاب
تحولات آفریقا/

هشدار درباره تبعات ادامه درگیریها در سودان جنوبی/اعلان جنگ نیجریه علیه بوکوحرام

هشدار درباره تبعات ادامه درگیریها در سودان جنوبی/اعلان جنگ نیجریه علیه بوکوحرام

هشدار درباره تبعات ادامه درگیریها در سودان جنوبی و اعلان جنگ نیجریه و همسایگانش در نشست پاریس علیه بوکوحرام از جمله تحولات آفریقا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدای روسیه از اعلان جنگ نیجریه و همسایگانش در نشست پاریس علیه بوکوحرام به سبب تهدید غیرنظامیان و حمله به مدارس خبر داد که 270 دختر دانش آموز را ربوده اند.

پس از اعلان جنگ نیجریه و همسایگانش علیه بوکوحرام، اعضای این گروه دست به حمله ای شدید در کامرون زده که در جریان آن یک کارگر چینی کشته و 10 فرد دیگر ربوده شدند.

روسای جمهوری نیجریه، چاد، کامرون، نیجر و بنین در نشست روز گذشته الیزه به میزبانی فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه موافقت خود را برای جنگ با گروه تکفیری بوکو حرام اعلام کردند.

در این نشست همچنین بر بهبود همکاریهای اطلاعاتی میان نیجریه و چهار کشور هم مرز آن و نیز با متحدان غربی شامل فرانسه، انگلیس و آمریکا تاکید شد.

اولاند با اشاره به اینکه بوکو حرام گروه تروریستی بوده و با گروه القاعده شاخه مغرب عربی و دیگر گروه های تروریستی آفریقا در ارتباط بوده اعلام کرد این گروه در پی ایجاد بی ثباتی نه در نیجریه بلکه در سراسر منطقه است.

روبین آباتی سخنگوی رسانه‌ ای رئیس جمهوری نیجریه با اشاره به مذاکرات گودلاک جاناتان با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی اعلام کرد که وزیر دفاع، مشاور امنیت ملی و شماری از کارشناسان امنیتی رئیس جمهوری نیجریه را در این سفر همراهی می کنند.

شینهوا نیز گزارش داد کیتلین هیدن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حملات مرگبار علیه غیرنظامیان در کنیا که در جریان آن 10 نفر کشته و 70 فرددیگر زخمی شدند، با قربانیان این حمله تروریستی ابراز همدردی کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه از تلاشهای واشنگتن و همپیمانان کنیایی برای مقابله با شبه نظامیان خبر داد.خبرگزاری فرانسه نیز از هشدار کارشناسان درباره تبعات ادامه درگیریها در سودان جنوبی خبر داد.

کد N288461

وبگردی