آفتاب

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:چگونگی غنی سازی چرا هنوز در هاله ابهام است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:چگونگی غنی سازی چرا هنوز در هاله ابهام است

تهران - ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نتایج مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت: چگونگی غنی سازی که بر اساس معاهده ان. پی. تی حق ما است، چرا هنوز در هاله ابهام قرار دارد و به جای آن حق دسترسی به اورانیوم پذیرفته شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «ابراهیم آقا محمدی» روز یکشنبه در نطق میان دستور مجلس اظهارداشت: چرا پروتکل الحاقی که امری اختیاری است، به شکلی تحقیر آمیز جزو اقدامات توافق ژنو لحاظ شده و تیم مذاکره کننده ایران متعهد به پذیرش آن شده است؟

وی، ضمن تشکر از مذاکره کنندگان هسته ای، مساله هسته ای ایران و مذاکرات با 1+5 را مهم ترین مساله کشور برشمرد و افزود: بر اساس توافق ژنو فعالیت هسته ای ایران در تمامی سایت ها تعطیل شده و درمورد تعطیلی نیمی از سایت نطنز و سه چهارم فردو توافق شده است.

وی تصریح کرد: بازرسی جاسوسان سیا در قالب هیات های آژانس از مراکز هسته ای ما به صورت بی سابقه پذیرفته شد که حتی نفس کشیدن برای آنها قابل کنترل است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس خطاب به رییس جمهوری گفت: چرا تغییر ماهیت رآکتور آب سنگین اراک و بی خاصیت شدن آن پذیرفته شد با وجود آن که امتیازات نخست به نفع غرب بوده و نهایت عهد شکنی و بداخلاقی را بدنبال داشته است؟

آقامحمدی خاطرنشان کرد: شاهدیم در دور اخیر مذاکرات وین چقدر غربی ها گستاخانه جلو آمدند و خواستار برچیده شدن سانتریفیوژهای نسل 2 و سانتریفیوژهای کنونی به چند هزار، محدود کردن موشک های بالستیک و برچیدن آب سنگین و خلاصه خلع سلاح ما شدند.

آقا محمدی در بخش دیگری از نطق خود به تعهدات غرب اشاره کرد و اظهارداشت: غرب به هیج یک از تعهدات خود عمل نکرده است و چهار میلیارد و 200 میلیون دلاری که قرار بود از پول ایران آزاد شود، صرفا از چرخه بانک های غربی و بعضا تحریمی جابجا شد و هیچ دلاری تاکنون آزاد نشده است.

وی ادامه داد: تحریم بیمه کشتیرانی به بانک ها نیز برخلاف بانک ها لغو نشده است.

وی درباره آزاد شدن قطعات هوایپما گفت: این قطعات هنوز آزاد نشده و 9 میلیارد دلاری که قرار بود به خرید دارویی و غذایی اختصاص یابد هنوز گزارشی واصل نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آمریکا از انقلاب اسلامی ایران سیلی محکم خورده و خود را تحقیر شده می بینند بنابراین قصد انتقام از ملت ایران را دارد اما ما به طمع لقمه ای نان، خدا را از دست نداده پو عزت خود را معامله نخواهیم کرد.

آقامحمدی افزود: در چنین شرایطی با ایجاد فضای خفقان سازمان یافته علیه منتقدین و راه ندادن آنان به رسانه ملی به سنگین شدن رقیب متکبر باید کمک کرد.

وی ادامه داد : بگذارید مردم در جریان زورگویی ها و زیاده خواهی های دشمنان قرار بگیرند و به کمک شما بیایند افتخار و امتیاز آن است که حق ملت را پاس بداریم.

وی یادآور شد: سال گذشته در چنین روزهایی بود که حجت الاسلام حسن روحانی در برنامه انتخاباتی خود گفت؛ انتخابات به این معناست که برای همه مردم ایران فرصت یکسان ایجاد شود. دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در مقابل خانواده و فرزندانشان شرمنده شوند.

وی در بخش دیگری از نطق خود ضمن ارایه گزارش مبسوطی از داده های آماری لرستان، گفت: لرستان یک میلیون و 700 میلیون نفر جمعیت دارد که 500 هزار نفر آن بیکارند و 160 هزار نفر از این بیکارها دارای مدرک لیسانس هستند.

وی ادامه داد: 40 درصد این تحصیلکردگان بیکار در مرکز استان در خرم آباد هستند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس اظهارداشت: سالیانه سه تا چهار درصد مردم استان در پی امرا معاش مهاجرت می کنند یعنی هر پنج سال 150 تا 200 هزار نفر از دست فقر فرارمی کنند.

آقا محمدی اعلام کرد: هر ساله رتبه بالای بیکاری از آن لرستان است و رتبه بیکاری بالای 50 درصد است.

نماینده مردم خرم آباد ادامه داد: چرا با وجود دستاوردهای بی نظیر اسلامی، فرصت های یکسان در اختیار همه قرار نگرفته و امکانات عادلانه توزیع نشده است.

سیام**9136**13236
کد N288433

وبگردی