آفتاب

لاریجانی:توسعه راه آهن کشور موجب گسترش ترانزیت کالا می شود

لاریجانی:توسعه راه آهن کشور موجب گسترش ترانزیت کالا می شود

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم گسترش شبکه ریلی کشور، گفت: توسعه راه آهن ایران منجر به گسترش ترانزیت کالا، گسترش صنعت توریسم و گردشگری داخلی و توسعه متوازن و افزایش قابلیت جذب سرمایه در نقاط دور دست می شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، «علی لاریجانی» روز یکشنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان های قم، قزوین و خراسان جنوبی افزود: راه آهن در کوتاه کردن مسیر راه ها و گسترش ارتباطات نقش بسزایی دارد و وزارت راه و شهرسازی باید تلاش جدی برای گسترش شبکه ریلی کشور داشته باشد.

وی در این جلسه که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی مسایل حمل و نقل ریلی این سه استان برگزار شد، ادامه داد: با استفاده از فاینانس خارجی، می توان اعتبار اجرای راه آهن نهبندان - بیرجند - قائن به گناباد و کالشور و اتصال به خط ریلی بافق - مشهد را پس از تکمیل مراحل مطالعاتی در سال 94 تامین کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین به ضرورت ایجاد خط ریلی قزوین- بوئین زهرا- ساوه و قم تاکید کرد و اظهار داشت: لازم است مطالعات فاز 1 و 2 این پروژه در سال جاری از محل اعتبارات ملی توسط وزارت راه و شهرسازی اجرایی شده و ردیف اعتباری آن در لایحه بودجه 1394 به مجلس پیشنهاد و عملیات اجرایی آغاز شود.

لاریجانی از وزیر راه و شهرسازی خواست این وزارتخانه نحوه اتصال شهرهای جهرم و لار به شبکه راه آهن در سال 93 و تامین اعتبار آن در لایحه بودجه سال 94 را در دستور کار خود قرار دهد.

سیام**2025**1336
کد N288429

وبگردی