آفتاب
ادعای سخنگوی شبه نظامیان اسلاویانسک

گارد ملی اوکراین 10سرباز را تیرباران کرد

گارد ملی اوکراین 10سرباز را تیرباران کرد

مسکو- ایرنا- سخنگوی فرمانده شبه نظامیان منطقه اسلاویانسک مدعی شد: گارد ملی اوکراین10تن ازسربازان اوکراینی که قصد پیوستن به شبه نظامیان را داشتند، تیرباران کرد.

به گزارش ایرنا، خانم ˈاستلا خوروشواˈ سخنگوی ویاچسلاو پونوماریف شهردار خودخوانده اسلاویانسک و فرمانده شبه نظامیان این منطقه روز یکشنبه به ریانووستی گفت: اعضای گارد ملی اوکراین 10 نیروی نظامی اوکراینی را که قصد پیوستن به شبه نظامیان داشتند تیرباران کردند.

وی افزود: این حادثه در منطقه ای در حومه اسلاویانسک رخ داد و فرماندهان گارد ملی اوکراین دستور تیرباران این افراد را صادر کردند.

سخنگوی فرمانده شبه نظامیان از درگیری ها در حومه اسلاویانسک میان نیروهای دولتی و شبه نظامیان خبر داده و گفت: در منطقه ایستگاه قطار اسلاویانسک پهپادهای تجسسی اوکراینی پرواز می کردند.

گارد ملی اوکراین حدود 2 ماه پیش تاسیس شد و اکثر اعضا و فرماندهان آن را اعضای گروه های ملی گرای تندرو طرفدار اوکراین واحد تشکیل می دهند.

بزرگترین و مقتدرترین این گروه ها را جنبش جناح راست به فرماندهی دمیتری یارش تشکیل می دهد که بخش عمده نیروهای خود را به این تشکل نظامی سپرده است.

نیروهای اوکراینی از روز 15 ماه آوریل گذشته به دنبال اعلام استقلال استانهای دونتسک و لوهانسک در شرق این کشور ، عملیات نظامی اجرا می کنند.

اروپام/2242**۵۱۸ **1010
کد N288308

وبگردی