آفتاب
به دنبال اجرای توافقنامه حمص/

توافق ارتش سوریه وگروههای مسلح در"الوعر"/اذعان رژیم صهیونیستی به موفقیتهای دولت سوریه

توافق ارتش سوریه وگروههای مسلح در"الوعر"/اذعان رژیم صهیونیستی به موفقیتهای دولت سوریه

همزمان با انتشار اخباری درباره احتمال انجام توافقی جدید میان ارتش و گروههای تروریستی در منطقه الوعر، یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد که دولت سوریه در حال گسترش سیطره خود بر شهرهای بزرگ و مناطق استراتژیک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، به دنبال اجرایی شدن توافق حمص میان ارتش و گروههای مسلح در حمص قدیم و خروج تروریستها از این منطقه بر اساس اطلاعات موجود روند توافق میان ارتش و گروههای مسلح در منطقه "الوعر" در استان حمص نیز به مراحل پایانی خود نزدیک می شود.

بر این اساس، افراد مسلح خواهان آن هستند که تسلیحاتشان  را نیز همراه خود از الوعر خارج کنند، اما مقامات سوریه بر خروج آنها از این منطقه، بدون سلاح تأکید دارند.

گروههای تروریستی که طی سه سال اخیر، حمص را به عنوان یکی از اصلی ترین نقاط تمرکز خود انتخاب کرده بودند، در نهایت حدود دو هفته پیش در پی شکستهای متوالی خود مجبور به تخلیه آن بر اساس توافق با ارتش سوریه شدند.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص، با انتشار گزارشی ضمن اذعان به موفقیتهای دولت سوریه در شکست دادن تروریستها و تسلط بر مناطق استراتژیک، اعلام کرد که بر اساس گزارشهای موجود، دولت سوریه در حال تلاش برای گسترش سیطره خود بر شهرهای بزرگ این کشور است.

کد N288303

وبگردی