آفتاب

قاهره تابعیت مصری رهبر برجسته حماس را لغو کرد

قاهره تابعیت مصری رهبر برجسته حماس را لغو کرد

مسئولان مصری اعلام کردند که تابعیت مصری یکی از رهبران برجسته حماس و 11 تن از اعضای خانواده‌اش را به دلیل عضویت وی در این جنبش لغو کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت السوسنه، حسین الریدی، معاون وزیر کشور مصر در امور پاسپورت‌دهی، مهاجرت و تابعیت عنوان داشت: 24 هزار فلسطینی از ماه مه سال 2011 تابعیت مصری را کسب کردند که 8 هزار تن از آن‌ها در دوره محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر تابعیت این کشور را به دست آوردند.

وی در ادامه گفت: تابعیت مصری از محمود الزهار، از رهبران برجسته جنبش حماس و 11 تن از اعضای خانواده‌اش به دلیل عضویت وی در جنبش حماس لغو شد.

حسین الریدی همچنین اظهار کرد: در صورتی که عضویت یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین در هر سازمان تروریستی در خارج از کشور اثبات شود، در آینده تابعیت وی نیز لغو خواهد شد.

این مقام مصری عنوان داشت: کمیته‌های امنیتی برای بررسی پرونده‌های تمام فلسطینی‌هایی که تابعیت مصری را کسب کرده‌اند، تشکیل خواهد شد.

الریدی تصریح کرد: رئیس جمهور این حق را دارد به هر کسی که کارهای گرانقدری را برای کشور انجام دهد، تابعیت مصری را بدون هیچ شرطی اعطا کند و شخص خارجی که تابعیت مصری را کسب کرده است، پس از گذشت 5 سال از کسب تابعیت این کشور می‌تواند در انتخابات شرکت کند.

پس از انقلاب 25 ژانویه، الزهار به همراه چندین هزار فلسطینی در نوار غزه تابعیت مصری را کسب کردند که این اقدام بر اساس این قانون مصر صورت گرفت که هر کس مادرش تابعیت مصری داشته باشد، می‌تواند تابعیت این کشور را به دست آورد. مادر الزهار نیز یک زن مصری از استان اسماعیلیه بوده است.

انتهای پیام

کد N288231

وبگردی