آفتاب

بررسی درخواست اوکراین برای همکاری مرزی با روسیه/حمله سربازان اوکراینی به اسلاویانسک

بررسی درخواست اوکراین برای همکاری مرزی با روسیه/حمله سربازان اوکراینی به اسلاویانسک

بررسی درخواست اوکراین برای همکاریهای مرزی با روسیه و حمله سربازان اوکراینی به تاسیسات غیرنظامی در اسلاویانسک از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ریانوستی از بررسی درخواست اوکراین برای همکاریهای مرزی و ایجاد ثبات در نواحی مرزی بین دو کشور از سوی روسیه خبر داد.

پس از آنکه اوکراین خواستار اقدام فوری روسیه در مرز مشترک دو کشور و همچنین همکاریهای سازنده میان گاردهای مرزی دو کشور شد، "گریگوری کاراسین" معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به همکاریهای نزدیک با مقامات اوکراینی در این زمینه اعلام کرد که چنین درخواستی در حال بررسی است.

به نوشته ایتارتاس، وزارت خارجه اوکراین گسترش همکاریهای سازنده گارد مرزی بین دو کشور را ضروری خوانده که کمک قابل توجهی را به برقراری ثبات در اوکراین و جلوگیری از خشونت بیشتر در مرزها می کند.

رسانه های روسی همچنین از حمله سربازان اوکراینی به تاسیسات غیرنظامی در شهر اسلاویانسک در دونتسک خبر دادند.

این رسانه ها با اشاره به ادامه حملات نیروهای اوکراینی به شهر جنگ زده اسلاویانسک از زمین و هوا و هدف قرار دادن مواضع شبه نظامیان طرفدار روسیه با استفاده از توپخانه گزارش دادند که نیروهای اوکراینی در حملات خود از جنگنده ها استفاده می کنند.

صدای روسیه نیز گزارش داد وزارت خارجه روسیه با تاکید بر لزوم توقف اقدامات نظامی در جنوب شرق اوکراین، اقدامات تنبیهی دولت علیه شهروندان این کشور را نشان دهنده ریاکاری مقامات کی‌ یف خوانده است.

پترو پوروشنکو نامزد انتخابات 25 مه سال جاری میلادی اوکراین نیز ضمن مخالفت با برگزاری همه‌ پرسی درباره پیوستن این کشور به ناتو اعلام کرده است که چنین همه‌ پرسی باعث تفرقه و جدایی کشور می‌ شود.

اینترفکس نیز گزارش داد کارل بیلدت وزیر خارجه سوئد در اظهاراتی در کی یف با اشاره به اهمیت نتایج انتخابات ریاست جمهوری آتی اوکراین در 25 ماه مه اعلام کرد که سرنوشت این کشور و اتحادیه اروپا در چنین روزی تعیین می شود.

کد N288191

وبگردی