آفتاب
صباح زنگنه گفت‌وگو با ایلنا:

اختلاف نظر در مذاکرات شکست در روند مذاکرات نیست

اختلاف نظر در مذاکرات شکست در روند مذاکرات نیست

عدم رسیدن به توافق در زمان 6 ماه اول، موجب تقویت جایگاه مخالفان مذاکره در هر دو کشور می‌شود و بنابراین طرفین باید تلاش‌شان را بکنند که توافقات دز زمان موعود به نتیجه برسد.

یک تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی با اشاره به عزم طرفین مذاکره برای حل پروهنده هسته‌ای تاکید کرد: اختلاف نظر و عدم نتیجه‌گیری در مذاکرات به معنای شکست در روند مذاکرات نیست.

صباح زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مذاکرات وین4 گفت: طبیعی است که مذاکرات هرچه جلوتر برود و مباحث جزئی‌تر مطرح شود، با اختلافات نیز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر و عدم نتیجه‌گیری در مذاکرات به معنای شکست در روند مذاکرات نیست، اظهار داشت: طرفین مذاکره برای حل پرونده هسته‌ای عزم سیاسی دارند و دوست دارند این پرونده به نتیجه برسد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: اگر طرفین عزم و اراده خود را برای رسیدن به جدی‌تر کنند، راه رسیدن به توافق نهایی هموارتر می‌شود اما ممکن است که زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل یا عدم هماهنگی میان آنها راه برای رسیدن به توافق طولانی‌تر شود.

صبح زنگنه با تاکید بر اینکه بهانه‌ها نباید موجب تاخیر در رسیدن به توافق بشود، خاطرنشان کرد: عدم رسیدن به توافق در زمان 6 ماه اول، موجب تقویت جایگاه مخالفان مذاکره در هر دو کشور می‌شود و بنابراین طرفین باید تلاش‌شان را بکنند که توافقات دز زمان موعود به نتیجه برسد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی درباره مهمترین چالش‌های پیشرو مذاکرات آتی بیان داشت: مطرح شدن موضوعاتی غیر از مسائل هسته‌ای و زیاده‌خواهی طرف غربی و همچنین عدم هماهنگی 1+5 مهمترین چالش‌های مذاکرات پیشرو هستند.

کد N288116

وبگردی