آفتاب

تصویر صورت‌های مضروب شده روزنامه نگاران تایمز روی جلد رفت

تصویر صورت‌های مضروب شده روزنامه نگاران تایمز روی جلد رفت

روزنامه تایمز انگلیس تصویر صورت های کتک خورده و مضروب شده یک خبرنگار و عکاس خود را که در سوریه به اسارت یک گروه شورشی در آمده و چند روز پیش آزاد شده بودند را روی جلد برد.

به گزارش خبرآنلاین تایمز عکس یک روزنامه روز جمعه خود را به این دو روزنامه نگار و عکاس خود که در سوریه به اسارت یک گروه شورشی تندرو در آمده بودند اختصاص داد و سرگذشت آنها در مدت اسارت را منشتر کرد.

به گزارش این روزنامه آنتونی لوید خبرنگار و جک هیل عکاس تایمز هفته گذشته با مداخله گروهی از شورشیان میانه روی سوریه آزاد و به ترکیه منتقل شدند. تایمز نوشته است که لوید در حین اسارت 2 بار مورد اصابت گلوله قرار گرفته و هیل نیز پس از یک تلاش نافرجام برای فرار، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

لوید و هیل به همراه راهنمای محلی خود زمانی که از شهری در شمال سوریه عازم ترکیه بودند، به اسارت گروهی از شورشیان افراطی درآمدند.

به نوشته تایمز، لوید که اوایل امسال به خاطر گزارش های افشاگرانه خود درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه جایزه "خبرنگار خارجی سال" را از انجمن سردبیران بریتانیا دریافت کرد، دو بار از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت تا نتواند فرار کند.

در نهایت، فرمانده محلی یک گروه شورشی میانه رو به نام "جبهه اسلامی" تصمیم گرفت با اجرای یک عملیات غافلگیرانه، این دو روزنامه نگار را آزاد کند.

4949

 

کد N288004

وبگردی