آفتاب
نماینده قزوین:

تیم مذاکره کننده با صلابت مقابل خواسته های ناحق 1+5 بایستد

تیم مذاکره کننده با صلابت مقابل خواسته های ناحق 1+5 بایستد

تهران - ایرنا - نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: از تیم مذاکره کننده می خواهیم همچنان با صلابت مقابل خواسته های ناحق کشور های عضو 1+5 مقاومت کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی در نطق میان دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بخاطر ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و همپیمانانش تشکر و قدردانی کرد.

وی در عین حال افزود: «خبرهایی که از گوشه و کنار در خصوص دور تازه مذاکرات شنیده می شود حکایت از این امر دارد که کشورهای طرف مذاکره آماده هستند تا اهداف پلید خود را در تهیه پیش نویس نهایی مذاکرات با قلدری و زور به ما دیکته کنند.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: لازم است تیم مذاکره کننده با هوشیاری، فراست و دقت نظر بر مطالبات بر حق مردم ایستادگی کند.

حسینی ادامه داد: «از وزارت امور خارجه تقاضا داریم در انعکاس رخداد مهم دیدارها دقت کند؛ نکند که شاهد این نکته تاسف باشیم که اطلاعات ما از روند و نتایج مذاکرات کمتر از رسانه های خارجی باشد.»

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی هچنین تاکید کرد: دولت و تیم مذاکره کننده مطمئن باشد حساسیت نمایندگان مجلس نسبت به مذاکرات برخاسته از انگیزه استقلال ملت و امری ملی است و جنبه سیاسی و جناحی ندارد.



** اصولگرایی مخالفتی با اعتدال و اصلاح طلبی ندارد

حسینی با تاکید بر این که مواضع اعلامی وی پیروی صرف از یک خط مشی سیاسی نیست بلکه به عنوان یک اصولگرای سرباز ولایت و به خاطر تعهدی که به شهیدان و امام راحل دارد، آن را بیان می کند، اظهار داشت: اصولگرایی مخالفتی با شعار مطرح این روزها یعنی اعتدال ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: اصولگرایی مخالفتی با اصلاح طلبی به معنای درست کلمه ندارد و حتی از اصلاح و اصلاحات استقبال کرده و آن را وظیفه خود می داند.

حسینی در عین حال افزود: اما اندیشه اصولگرایی هیچ گاه اجازه نخواهد داد به نام اعتدال، اصلاح طلبی، ضد ارزش های رایج در دنیا مانند غربزدگی، سرمایه داری، اشرافی گری، تساهل و تسامح مقابل زورگویان و ستمگران و خودباختگی مقابل قشر روشنفکر غرب زده و مسایلی از این دست در جامعه به هنجار تبدیل شود.

این نماینده اصولگرای مجلس تصریح کرد: ما به عنوان یک اصولگرا با تطهیر فتنه گران مخالفیم، با فساد اخلاقی و اقتصادی مخالفیم و اقدامات انجام شده در این راستا را ناکافی می دانیم.



** ضرورت مقابله با رانت خواری

این نماینده مجلس در ادامه به موضوع رانت خواری پرداخت و پرسید: چرا باید عده ای اندک با استفاده از رانت بتوانند حجم وسیع پول را در اختیار بگیرند و اقتصاد کشور را با مشکلات عدیده مواجه کنند؟

حسینی با طرح این پرسش که «حامیان صاحب نام با نفوذ چه کسانی هستند که با حمایت این افراد توانسته اند به چنین ثروت های نجومی دست یابند؟» افزود: افکار عمومی جامعه مشتاقانه آماده شنیدن اقدامات قاطع در مقابل فاسدان اقتصادی و منتظر کنار رفتن حجاب ها و پرده ها از روی اسامی این ویژه خواران است که خون ملت را در شیشه کرده اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خاطر نشان کرد: دولت پاسخ دهد که موضوع رانت 85 میلیون دلاری و 650 میلیون یورویی که احمد توکلی به آن اعتراض کرده و دیوان محاسبات و کمیسیون اصل 90 مجلس و کمیسیون اقتصادی نیز این اعتراض را وارد دانسته، به کجا رسیده است.



** سیاست و اقتصاد زیر مجموعه فرهنگ است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور جلسه علنی، بر اهمیت توجه به مسایل فرهنگی در کشور تاکید کرد و گفت: «سیاست و اقتصاد زیر مجموعه فرهنگ هستند و اهمیت مسایل فرهنگی به حدی است که فصل الخطاب فرمایشات رهبر معظم انقلاب در توجه دادن مسوولان تصمیم ساز و تصمیم گیر به اتخاذ تصمیمات صحیح در حوزه فرهنگ است.»

حسینی اظهار داشت: با توجه به این تاکیدات، بدترین کار می تواند رفتار انفعالی مسوولان ما در مواجهه با آن چیزی است که دشمن در مقابل ما تدارک دیده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: این که گفته می شود «مردم خود بهترین ممیزان هستند و کتاب خوب و بد را تمیز می دهند و می دانند به استقبال چه کتابی بروند و چه کتابی را در گوشه انزوا قرار دهند» یا اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان می کند که باید تصمیم در خصوص ممیزی کتاب به مردم و صنوف واگذار کنیم به چه معنا است؟

حسینی افزود: این حرف به این معنی است که گفته شود دولت نسبت به توزیع مواد مخدر وظیفه ندارد و مردم خودشان بهتر می دانند چگونه عمل کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: «از این مسوول محترم که خود از حقوقدانان و تحصیل کردگان حوزه است سوال می کنم که کُتُب ضاله که خرید و فروش آن حرام است چرا باید در کشور اسلامی چاپ و منتشر شود و دولت به جای عمل به وظایف دینی و حاکمیتی خود از مردم بخواهد که در مورد این کتاب ها تصمیم بگیرند در این صورت چه کسی ضرر می کند و چه کسی نفع خواهد برد؟»

حسینی افزود: جلوگیری از ترویج افکار انحرافی و نشر اندیشه های ضاله اگر وظیفه دولت نیست پس وظیفه کیست؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: «رییس جمهوری در خصوص اسلامی کردن علوم انسانی در دانشگاه ها گفته است پایه ها و مبانی علوم انسانی جهانی و مشترک است و جغرافیا نمی شناسد و فقط اهداف است که از کشوری به کشور دیگر از ملتی به ملت دیگر تفاوت می کند.»

حسینی خطاب به رییس جمهوری گفت: «آقای رییس جمهور! چه کسی گفته مبانی علوم انسانی جهانی و مشترک است؟ همه اختلاف ها و تفاوت ها از همان ریشه و مبانی معرفت شناسانه از مبانی علوم انسانی یعنی انسان نشات می گیرد.»

وی گفت: اساساً چون تعریف ما از انسان از تعریف غربی آن متفاوت است، تعاریف علوم انسانی نظیر حقوق، سیاست، اقتصاد، مدیریت، جامعه شناسی، روانشناسی و غیره از منظر اسلام و غرب تفاوت می کند و بهتر است این بحث به متخصصان واگذار شود.



** ضرورت رعایت عفاف و حجاب در جامعه

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به رعایت عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: چرا باید وضعیت حجاب زنان و دختران به شکلی شود که صدای مراجع و متدینین در بیاید و ناگریز از اقدامات قهری شویم؟

حسینی افزود: چرا 26 دستگاهی که به طور مستقیم در این رابطه مسوولیت انجام کارهای فرهنگی دارند، کار خود را درست انجام نمی دهند تا این که شرایط حجاب در کشور به حد بحران برسد و عده ای به نشانه اعتراض به خیابان ها بریزند.

سیام**2025 ** 1418
کد N287899

وبگردی