آفتاب

شمار نمایندگان مسلمان در پارلمان هند به پایین ترین میزان خود رسید

شمار نمایندگان مسلمان در پارلمان هند به پایین ترین میزان خود رسید

رسانه ها گزارش دادند شمار نمایندگان مسلمان در پارلمان هند از سال 1952 تاکنون به پایین ترین میزان خود رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیشن گزارش داد که شمار نمایندگان مسلمان در پارلمان هند از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در سال 1952 تاکنون به پایین ترین میزان خود رسیده و شانزدهمین دوره مجلس عوام پارلمان هندوستان تنها 24 نماینده مسلمان داشته و هیچ نماینده مسلمانی از ایالت اوتارپرادش یا از ماهاراشترا حضور ندارند، این درحالیست که 30 نماینده مسلمان در دوره قبلی در مجلس فعالیت می کردند.

این رسانه پاکستانی از راهیابی هشت نفر از مسلمانان ایالتهای بنگال غربی، چهار نفر از ایالتهای جامو و کشمیر هند، چهار نفر از ایالت بیهار، سه نفر از ایالت کرالا، دو نفر از ایالت آسام، سه نفر از ایالتهای آندرا پرادش، تامیل نادو و لاکشادویپ به مجلس عوام دوره شانزدهم خبر داد.

میزان مشارکت مردمی هند در انتخابات که حزب راستگرای بی جی پی با کسب 278 کرسی از 543 کرسی مجلس به عنوان برنده و حزب کنگره با 42 کرسی به عنوان بازنده معرفی شدند، 67 درصد عنوان شد.

انتخابات شانزدهمین دوره مجلس هند در 9مرحله در فاصله 7 آوریل (18 فروردین) الی 12می (22 اردیبهشت) برگزار شد و بیش از 534 میلیون نفر ازحدود 814 میلیون نفر واجد شرایط آرای خود را به صندوق ها انداختند.

کد N287796

وبگردی