آفتاب

حسینی: اصولگرایی واقعی مخالفتی با اعتدال و اصلاح‌طلبی ندارد

حسینی: اصولگرایی واقعی مخالفتی با اعتدال و اصلاح‌طلبی ندارد

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اندیشه اصولگرایی هیچگاه اجازه نخواهد داد ضدارزش‌ها در جامعه به هنجار تبدیل شوند، تاکید کرد که اصولگرایی واقعی با شعار این روزها یعنی اعتدال و حتی با اصلاح‌طلبی مخالفتی ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدمرتضی حسینی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اعلام می‌کنم که به عنوان یک اصولگرا موضع‌گیری‌هایم براساس یک رویه خط خشک سیاسی نیست، بلکه به خاطر تعهدی است که به شهیدان و امام راحل دارم. اصولگرایی مخالفتی با شعار مطرح این روزها، اعتدال ندارد مخالفتی هم با اصلاح‌طلبی به معنای درست این کلمه ندارد.

وی ادامه داد: اصولگرایی از اصلاحات استقبال کرده و آن را وظیفه خود می‌داند اما اندیشه اصولگرایی هیچگاه اجازه نخواهد داد به نام اعتدال و اصلاح‌طلبی، ضدارزش‌های رایج در دنیا مثل سرمایه‌داری، اشرافی‌گرایی، ‌تسامح و تساهل در مقابل دشمنان، خودباختگی مقابل قشر روشنفکر غرب‌زده و مسائلی از این دست در جامعه به هنجار تبدیل شود.

نماینده مردم قزوین تاکید کرد: به عنوان یک اصولگرا با تطهیر فتنه‌گران مخالفیم، با فساد اخلاقی مخالفیم، ‌اقدامات انجام شده در این راستا را ناکافی می‌دانیم. چرا عده‌ای اندک باید بتوانند با استفاده از رانت حجم وسیعی پول را در اختیار بگیرند و اقتصاد کشور را با مشکلات عدیده مواجه کنند؟ آن عده‌ای که گفته می‌شود ثروت بانک‌ها در دست آنهاست، چه کسانی هستند؟ حامیان صاحب‌نام و بانفوذ آنها چه کسانی هستند که با حمایت این افراد توانستند به چنین ثروت‌های نجومی دست پیدا کنند. افکار عمومی جامعه آماده شنیدن اقدامات قاطع با فاسدان اقتصادی است و منتظر کنار رفتن حجاب‌ها و پرده‌ها از روی اسامی ویژه‌خوارانی است که خون ملت را در شیشه کرده‌اند. دولت پاسخ دهد که موضوع رانت 85 میلیون دلاری و 650 یورویی که دکتر توکلی به آن اعتراض کرد و دیوان محاسبات و کمیسیون اقتصادی نیز این اعتراض را وارد دانستند به کجا رسیده؟

حسینی با اشاره به مذاکرات نیز از تیم مذاکره‌کننده که مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و هم‌پیمانانش ایستادگی کرد، تشکر و قدردانی کرد و از آنها خواست همچنان با صلابت در مقابل خواسته‌های ناحق کشورهای عضو 1+5 مقاومت کنند و افزود: خبرهایی که از دور تازه مذاکرات شنیده می‌شود حکایت از این دارد که کشورهای طرف مذاکره آمده‌اند تا اهداف پلید خود را در تهیه پیش‌نویس نهایی مذاکرات با قلدری و زور به ما دیکته کنند. در اینجا نیز لازم است تیم مذاکره‌کننده با هوشیاری بر مطالبات مردم استقامت کند.

این نماینده اصولگرای مجلس از وزارت امور خارجه خواست تا در اطلاع‌رسانی نتایج مذاکرات دقت کند و افزود: نکند که باز هم اطلاعات از روند مذاکرات کمتر از رسانه‌های خارجی باشد. دولت و تیم مذاکره‌کننده مطمئن باشد که حساسیت نمایندگان مجلس نسبت به مذاکرات برخاسته از انگیزه استقلال ملت و امری ملی است و جنبه سیاسی و جناحی ندارد.

این عضو کمیسیون فرهنگی همچنین گفت: می‌دانیم که سیاست و اقتصاد در زیر مجموعه فرهنگ قرار دارد و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مسئولان باید در حوزه فرهنگ تصمیات صحیح اتخاذ کنند اما بدترین کار می‌تواند رفتار انفعالی مسئولان ما در مواجهه با آنچه دشمن در مقابل ما تدارک دیده است باشد. اینکه مثلا گفته می‌شود مردم خود بهترین ممیزان هستند و بین کتاب و خوب و بد تمیز قائل می‌شوند می‌دانند که به استقبال چه کتابی بروند و چه کتابی را در گوشه انزوا قرار دهند و یا اینکه وزیر فرهنگ عنوان می‌کند که تصمیم در خصوص ممیزی به مردم و صنوف واگذار شود به چه معناست؟ این حرف به این معناست که مثلا گفته شود دولت در خصوص توزیع مواد مخدر وظیفه‌ای ندارد و مردم خود بهتر می‌دانند چگونه عمل کنند.

حسینی گفت: سوال من از این مسئول این است که کتب ضاله که خرید و فروش آن در اسلام حرام است چرا باید در کشور اسلامی چاپ و منتشر شود؟ به جای اینکه به وضعیت حاکمیتی و دینی خود عمل کند از مردم می‌خواهد که خود عمل کنند در این شرایط چه کسی ضرر می‌کند و چه کسی نفع خواهد برد؟ اگر وظیفه دولت جلوگیری از نشر اندیشه‌های ظالم نیست، پس وظیفه کیست؟

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی اضافه کرد: به عنوان نمونه دیگر رئیس جمهور در مورد اسلامی کردن دانشگاه‌ها گفتند مبانی علوم انسانی جهانی و مشترک است و جغرافیا نمی‌شناسد فقط اهداف است که از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. آقای رئیس جمهور چه کسی گفته مبانی علوم انسانی جهانی و مشترک است؟ همه اختلاف‌ها از همان ریشه و مبانی معرفت‌شناسانه از علوم انسانی یعنی انسان نشأت می‌گیرد. اساسا تعریف ما از انسان با تعریف غربی‌ها متفاوت است از این منظر علوم انسانی از منظر اسلام و غرب تفاوت می‌کند.

وی در مورد عفاف و حجاب نیز گفت: چرا باید وضعیت عفاف و حجاب در جامعه ما به این شکل شود که صدای مراجع در بیاید؟ چرا 26 مجموعه که مسئول مستقیم عفاف و حجاب هستند کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند که عده‌ای مجبور باشند برای اعتراض به خیابان‌ها بیایند؟

نماینده مردم قزوین در پایان به کم آبی این استان و لزوم راه‌اندازی سد در محدوده استان قزوین اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N287570

وبگردی