آفتاب
آقامحمدی خطاب به ظریف:

اگر دلاورانه ایستادگی کنید، دلواپسی‌ها رفع می‌شود

اگر دلاورانه ایستادگی کنید، دلواپسی‌ها رفع می‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن درخواست از وزیر خارجه کشورمان برای ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی دشمن و اثبات دلاوری خود خطاب به وی گفت: اگر شما دلاورانه ایستادید، دلواپسی‌ها قطعا رفع خواهد شد.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن درخواست از وزیر خارجه کشورمان برای ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی دشمن و اثبات دلاوری خود خطاب به وی گفت: اگر شما دلاورانه ایستادید، دلواپسی‌ها قطعا رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابراهیم آقامحمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 را مهمترین مساله امروز کشور عنوان کرد و ضمن تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده و حمایت از نفس مذاکره، خاطر نشان کرد: برپایه اخبار منتشره بعد از توافق ژنو فعالیت هسته‌ای در تمام سایت‌های ما تعطیل شده و بر سر تعطیلی نیمی از نطنز و سه چهارم فردو توافق شد. همچنین بازرسی جاسوسان سیا در قالب هیات‌های آژانس از مراکز هسته‌ای به صورت بیِ‌سابقه پذیرفته شد که حتی نفس کشیدن ما هم برای آنها قابل کنترل است.

وی افزود: تغییر ماهیت راکتور آب سنگین اراک و بی‌خاصیت شدن آن در توافق‌نامه ژنو پذیرفته شد، چگونگی غنی‌سازی که براساس معاهده ان.پی.تی حق ماست هنوز در پرده ابهام است و به جای آن حق دسترسی به اورانیوم پذیرفته شده است. همچنین پروتکل الحاقی که امری اختیاری است به شکلی تحقیرآمیز جزء الزامات توافق ژنو لحاظ شده و تیم مذاکره‌کننده به جای مجلس متعهد به آن شده در صورتی که این از حقوق مجلس است.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با بیان اینکه غرب به هیچ یک از تعهدات خود در توافق‌نامه ژنو عمل نکرده، یادآور شد: 4 میلیارد و 200 میلیون دلاری که از پول خودمان قرار بود آزاد شود، صرفا در چرخه بانک‌های غربی و بعضا تحریمی جابجا شده و تاکنون هیچ دلاری آزاد نشده و در اختیارمان قرار نگرفته است. تحریم بیمه کشتیرانی و بانک‌ها بر خلاف توافق لغو نشده و آزاد شدن قطعات هواپیما نیز محقق نشد و قطعه‌ای داده نشد. همچنین در خصوص آزاد شدن 9 میلیارد دلار از پول ما برای خرید مواد غذایی و دارویی تاکنون مورد خاصی گزارش نشده است.

آقامحمدی ادامه داد: علیرغم اینکه امتیازات نیمه نخست به نفع غرب بوده و نهایت عهدشکنی و بداخلاقی را روا داشته‌اند، اما دیدید که در دور اخیر مذاکرات در وین چقدر گستاخانه جلو آمدند و خواستار برچیده شدن تمام سانتریفیوژ‌های فردو و تقلیل سانتریفیوژ‌های کنونی به چند هزار و محدود کردن برد موشک‌های بالستیک، برچیدن آب سنگین و خلاصه در حقیقت خلع سلاح کامل ما شدند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا از انقلاب اسلامی سیلی محکمی خورده و خود را بازنده و تحقیر شده احساس می‌کند، اضافه کرد: آنها اکنون می‌خواهند انتقام بگیرند و تحقیر کنند اما مطمئنا بازهم آمریکا از ملت خداجو و رهبری سیلی خواهد خورد. ما به طمع لقمه‌ای نان که حتی با تحقیر شدن آن را به ما نخواهند داد خدا را از دست نمی‌دهیم و عزت و اقتدار و افتخار خود را معامله نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی نباید با ایجاد جو خفقان سازمان یافته علیه منتقدین و راه ندادن آنها به رسانه ملی و سنگین شدن وزنه به نفع رقیب متکبر و تمامیت خواه کمک کرد. بگذارید مردم در جریان زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های دشمن قرار بگیرند و به کمک شما بیایند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس اظهار کرد: حرف زدن به زبانی خاص امتیاز و افتخار نیست بلکه امتیاز و افتخار آن است که با منطق و شجاعت حق ملت را پاس بداریم. دکتر فاطمی در قضیه ملی شدن نفت در سازمان ملل حاضر نشد به غیر از زبان ملی خود سخن بگوید در صورتی که آن روز حرف زدن به زبان خارجی پز و پرستیژ داشت در حالی که امروز گارسن‌های جهان سومی در رستوران‌های آمریکا و اروپا هم خارجی حرف می‌زنند.

آقامحمدی گفت: آنها که ادعای دلاور بودن را دارند، گرچه در زمان انقلاب به تماشای یک تظاهرات خیابانی هم نیامده باشند یا در دوران دفاع مقدس بوی باروت را در فاصله 2 هزارکیلومتری استشمام نکرده باشند، در مقابل زیاده‌خواهی دشمن بمانند و دلاوری خود را ثابت کنند. اگر شما دلاورانه ایستادید، دلواپسی‌ها قطعا رفع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از نطق میان دستور خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست تا بازرسان زحمتکش سازمان‌های استانی را با تصمیمات نسنجیده دچار دردسر نکنند و به قرارداد آنها با سازمان‌ها ادامه دهند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با اشاره به شعارهای انتخاباتی حسن روحانی اظهار کرد: سال گذشته در چنین روزهایی آقای روحانی در برنامه‌های انتخاباتی خود گفت عدالت به این معناست که برای کل مردم ایران فرصت یکسان فراهم شود و دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در مقابل خانواده‌شان شرمنده شوند. آقای رئیس جمهور لرستان یک میلیون و 750 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 500 هزار نفر آنها بیکارند، 160 هزار نفر از بیکاران دارای مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس هستند و 40 درصد این جمعیت بیکار در مرکز استان مستقرند.

آقامحمدی با بیان اینکه سالیانه بین 3 تا 4 درصد از مردم لرستان درپی امرار معاش مهاجرت می‌کنند، افزود: این یعنی هر 5 سال 150 تا 200 هزار نفر از دست فقر از استان فرار می‌کنند. ما هر سال رتبه اول بیکاری در کشور را داریم و بیکاری جوانان ما بالای 50 درصد است. 2.5 درصد جمعیت کشور را داریم ولی 1.4 از بودجه کشور به ما تعلق می‌گیرد. 15 درصد آب‌های کشور را داریم اما آب آشامیدنی نداریم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بخش‌های بیرانوند، پاپی و زاغه بیش از 70 سال قدمد بخش بودن دارند، اظهار کرد: گویا این بخش‌ها در جغرافیای وزارت کشور قرار ندارند و هیچ وزیر و استانداری به فکر شهرستان شدن آنها نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای عظیم و بی‌نظیر انقلاب اسلامی در باب سرمایه‌گذاری و رفع محرومیت در کشور، تصریح کرد: علیرغم این دستاوردها فرصت‌ها یکسان در اختیار همه قرار نگرفته و امکانات عادلانه توزیع نشده و امروز جوانان ما با دست خالی در مقابل خانواده‌شان شرمنده‌اند.

آقامحمدی خطاب به رئیس جمهور گفت: سخت‌ترین و آزاردهنده‌ترین لحظه وقتی است که در مقابل خواسته‌های ملتمسانه جوانان بیکار و خانواده‌هایشان قرار می‌گیریم و نمی‌توانیم کاری برای آنان انجام دهیم و هر روز ما این چنین سخت و رنج‌آور است. چاره این درد هم فقط به دست دولت و شخص رئیس جمهور ممکن است. امیدوارم هرچه زودتر با سفر به استان دست به اقداماتی بزنید تا در پایان کار نگویید متاسفانه نتوانستیم کاری برای لرستان انجام دهیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در حالی که آقای روحانی از شخصیتی معتدل برخوردار است و در تبلیغات دولت خود را فراجناحی عنوان کرد و گفت که چپ و راست برای من فرقی نمی‌کند و از هر دو طیف استفاده می‌کنم، اما فرصت‌طلبان و افراطیون وابسته به احزاب منحل که بعضا نه به روحانی رای دادند و نه حتی در انتخابات شرکت کرده‌اند و به گفته خودشان به دولت روحانی به عنوان شکم اجاره‌ای می‌نگرند اقدام به ارزش‌زدایی به نام دولت می‌کنند و با برکناری نیروهای ارزشی، عناصر مساله‌دار را در مسئولیت‌ها می‌گمارند.

وی افزود: در برخی استان‌ها و شهرها مثل ما برای فرهنگ و سیاست در یک دکان کله‌پزی تصمیم‌گیری می‌شود.

آقامحمدی با بیان اینکه خرم‌آباد به عنوان یکی از 20 شهر آلوده جهان معرفی شده، تصریح کرد: ریاست سازمان محیط زیست باید نسبت به علاج این مساله اقدام کند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس از معاونت منابع انسانی رئیس جمهور خواست تا قبول شدگان آزمون استانداری لرستان را بیش از این بلاتکلیف نگذارند.

وی در پایان از دولت خواست به وضعیت نامناسب حقوق معلمان رسیدگی و حقوق آنان را با حقوق کارکنان سایر وزارتخانه‌ها متناسب و به گلایه آنان رسیدگی کند.

انتهای پیام

کد N287567

وبگردی