آفتاب

دبیر کل موتلفه: بی نتیجه بودن مذاکرات را پیش بینی می کردیم/ اختلافات بیش از 13 مورد است

دبیر کل موتلفه: بی نتیجه بودن مذاکرات را پیش بینی می کردیم/ اختلافات بیش از 13 مورد است

نسیم آنلاین نوشت:

محمدنبی حبیبی در جمع دبیران حزب موتلفه گفت: بی نتیجه بودن مذاکرات هسته‌ای را قبلا پیش‌بینی کرده‌ بودیم
محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، گفت: بی نتیجه بودن مذاکرات را قبلاً پیش‌بینی کرده‌ بودیم. ما گفتیم وقتی هنوز توافق روی خطوط کلی نداریم سخن گفتن از نوشتن پیش‌نویس توافق جامع بی معنی است. توافق وقتی روی کاغذ می‌آید که دو طرف هیچ ابهامی در آن ندارند و فقط روی کلماتی که متضمن حقوق دو طرف است به سمت نوشتن پیش‌نویس می‌روند. حال آنکه بنا به گفته آقای عراقچی اختلافات با 1+5 گسترده است. وی همچنین گفته است اختلافات بیش از 13 مورد است.

بخشهایی از سخنان حبیبی:
-ملت از تیم مذاکره کننده انتظار دارد در چارچوب سیاست‌هایی که رهبری معظم انقلاب تعیین کرده‌اند گام بردارد و از استقلال و شرف ملی دفاع کند.

-آنها می‌خواهند از تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی که محصول تلاش دانشمندان و فرزندان غیور ملت است یک اسکلت باقی بماند. ما نباید زیربار این هتک برویم. حرف ما روشن است ما می‌خواهیم از فناوری صلح آمیز هسته‌ای بهره‌مند شویم و به هیچ قیمتی از این موضع عدول نخواهیم کرد.

-خردادماه قرار است دور پنجم گفتگوها ادامه یابد اگر آمریکاییها بخواهند همچنان روی مواضع خود پای فشارند این گفته رهبری معظم انقلاب که آنها قابل اعتماد نیستند و من به نتایج مذاکرات خوش‌بین نمی‌باشم اثبات می‌شود. لذا دولت باید در دیپلماسی گفتگوی بی نتیجه با غرب راه دیگری انتخاب کند. راه ملت مشخص است ما جز مقاومت و پایمردی بر روی خواسته‌های قانونی خود راهی نداریم.

 

17231

 

کد N287433

وبگردی