آفتاب

روسیه بار دیگر توقف اقدامات نظامی در جنوب شرق اوکراین را خواستار شد

روسیه بار دیگر توقف اقدامات نظامی در جنوب شرق اوکراین را خواستار شد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که از عملیات نظامی نیروهای امنیتی اوکراین در جنوب شرق این کشور خشمگین شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: اوضاع در اسلاویانسک در دونتسک به شدت وخیم بوده است. سربازان اوکراینی با پشتیبانی هوایی یک بار دیگر تلاش کردند تا به این شهر حمله کند. این بار تاسیسات غیرنظامی نیز هدف حملات سنگین آتشبار قرار گرفت. برخی افراد زخمی شدند. تهدید واقعی علیه غیرنظامیان است و تمامی این اقدامات تحریک‌آمیز باعث خشم روسیه شده است.

این وزارت‌خانه در ادامه آورده است: ما یک بار دیگر بر توقف سریع عملیات نظامی از جانب دولت کی‌یف در جنوب شرق اوکراین تاکید داریم. چنین اقدامات تنبیهی دولت اوکراین علیه شهروندان این کشور نشان دهنده تزویر و ریاکاری مقام‌های کی‌یف است که به صورت نادرست تمایل خود را برای تبعیت از تفاهم‌نامه 17 آوریل ژنو 2014 و نقشه راه برای حل و فصل بحران در اوکراین نشان داده‌اند.

وزارت امور خارجه روسیه انتظار دارد که غرب به تاثیر شگرف خود بر دولت کی‌یف به منظور ترغیب برای سازش در کشور دست بزند چرا که مسکو به دنبال رویکرد متظاهرانه نیست و می‌خواهد راه حل مناسبی برای این مساله بیابد. روسیه معتقد است که اقدامات نظامی دولت اوکراین یک تهدید واقعی علیه غیرنظامیان است و تمامی این مواد از جانب دولت مسکو محکوم است.

انتهای پیام

کد N287322

وبگردی