آفتاب

نبیل العربی: اتحادیه عرب و سازمان ملل در سوریه کاملا شکست خوردند

نبیل العربی: اتحادیه عرب و سازمان ملل در سوریه کاملا شکست خوردند

دبیرکل اتحادیه عرب به شکست کامل این اتحادیه و همچنین سازمان ملل درباره پرونده سوریه اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة اذعان کرد: اتحادیه عرب، سازمان ملل و همچنین مخالفان و دولت سوریه در خصوص پرونده سوریه راه به جایی نبرده‌اند چه کشورهای عربی یا پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و خود آمریکا و روسیه همگی شکست خوردند.

وی ادامه داد: هر روز شهروندان سوری چه آن‌ها که جزو مخالفان هستند و چه آنهایی که جزو دولت هستند، کشته می‌شوند و این امر نشاندهنده شکست ماست.

نبیل العربی در خصوص مداخله نظامی در سوریه گفت: راه حل این مسأله به دست دو گروه است چراکه ادامه کشتارها بر خشونت می‌افزاید و باید آتش بس برقرار شود همانطور که می‌دانید تمام درگیری‌ها با آتش بس و آغاز مذاکرات پایان می‌یابد لذا باید فورا این اتفاق در سوریه بیفتد.

وی اظهار کرد: از شروع بحران‌ها در سوریه اتحادیه عرب سعی در حل این بحران داشت اما هیچ کاری از دست آن برنیامد لذا پرونده سوریه را براساس منشور سازمان ملل به شورای امنیت ارجاع داد اما این شورا هم طی دو سال گذشته نتوانست کاری بکند. در نتیجه تمام اقدامات به منظور حل بحران در سوریه، به شکست انجامید.

دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد: مردم سوریه خواستار تغییرات مسالمت‌آمیز در کشور هستند و این حق طبیعی آن‌هاست.

وی همچنین در خصوص مذاکرات صلح میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی گفت: بحران فلسطین مساله بسیار مهم برای کشورهای عربی است و اشغال فلسطین به دست اسرائیل به صراحت آخرین نمونه استعمار در قرن بیست‌ویکم است که باید حل و فصل شود و این امر اتفاق خواهد افتاد.

دبیرکل اتحادیه عرب اظهار داشت: مقامات فلسطینی با آمریکا که ناظر بر روند مذاکرات میان دو طرف است،‌ ارتباط‌هایی دارند و شاید تحولات جدیدی در این زمینه حاصل شود.

وی در پاسخ به خواسته بعضی کشورهای عربی در خصوص اصلاح ساختار اتحادیه عرب گفت: اصلاحات ضروری است و زمانی که من این پست را برعهده گرفتم تغییر منشور اتحادیه عرب را که در سا ل 1944 تدوین شد، خواستار شدم مثل اینکه اکنون همه از دبیرخانه بخواهند که در خیابان‌های سال 2014 با ماشین مدل سال 1944 رانندگی کند این امر غیرمنطقی است، چرا که در اجلاس سران عرب پیش‌نویس این تغییرات تصویب شد و امیدواریم در نشست آتی در سپتامبر این تغییرات تصویب نهایی شود.

انتهای پیام

کد N287275

وبگردی