آفتاب

اعتراض ایتالیایی‌ها به گزارش‌های تحریف شده رسانه‌های اتحادیه اروپا درباره اوکراین

اعتراض ایتالیایی‌ها به گزارش‌های تحریف شده رسانه‌های اتحادیه اروپا درباره اوکراین

صدها تن از مردم ایتالیا علیه گزارش‌های تحریف شده رسانه‌های اروپایی درباره وضعیت اوکراین به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری صدای روسیه، این تظاهرات مردمی در مقابل سفارت اوکراین در رم و با ابتکارعمل جولیتو کیتزا، فعال دولتی، روزنامه نگار برجسته ایتالیایی و یکی از اعضای سابق پارلمان اروپا برگزار شد.

کیتزا به خبرگزاری ایتارتاس گفت: هیچکس در ایتالیا از حقیقت آنچه که در اوکراین رخ می‌دهد، مطلع نیست. هیچ چیز به جز دروغ به خورد ما نمی‌دهند. ما باید مردم‌مان را بیدار و آن‌ها را آگاه کنیم.

وی افزود: معتقدم که وضعیت کنونی اوکراین تنها یک "بحران منطقه‌ای" نیست و تهدیدی بی‌سابقه برای همه محسوب می‌شود.

تازه‌ترین رویداد قتل 48 شهروند اوکراینی در اودسا بود و بسیاری از افرادی که در این راهپیمایی در رم شرکت داشتند علیه احیای فاشیسم و نازیسم در اوکراین و اروپا اعتراض کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات صلح آمیز شعار دادند: "نه به فاشیسم، نه به جنگ، نه به ناتو در اوکراین" .

یکی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی گفت: ما می‌خواهیم همدردی و اتحادمان را با اوکراینی‌هایی که قربانی توطئه و دولت جدید نازی در کی‌ِیف شده‌اند، ابراز کنیم.

افراد جوان و مسنی در میان معترضان ایتالیایی حضور داشتند که می‌گفتند، به رسانه‌های ایتالیا اعتماد ندارند.

از سوی دیگر هزاران تن از فعالان در خیابان‌های آلمان و اسپانیا نیز علیه سیاست‌های اتحادیه اروپا دست به اعتراض زدند.

در آلمان مردم در روز اعتراض‌ها علیه اتحادیه اروپا به خیابان‌های هامبورگ و برلین آمدند. راهپیمایی در برلین به درگیری میان معترضان و ماموران پلیس منجر شد، حدود هزار تن در مرکز برلین علیه سیاست‌های اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از جنش "بلاک آپی" Block upy به خیابان‌ها آمدند. معترضان همچنین خواستار حقوق برابر برای پناهندگان از جمله آزادی جنبش و سکونت شدند.

معترضان جنبش "بلاک آپی" همچنین به ساختمان‌ اقتصاد آلمان تخم مرغ‌های پرشده با رنگ پرتاب کردند واعتراض خود را نسبت به سیاست‌های "مدیریت بحران" نظام سرمایه‌داری و بی‌عدالتی اجتماعی اتحادیه اروپا مطرح کردند.

راهپیمایی بلاک آپی در هامبورگ نیز به دنبال پرتاب اشیا از سوی معترضان به سوی ماموران پلیس به خشونت کشیده شد.

در اسپانیا نیز مردم در سالروز جنش علیه سیاستهای رکود اقتصادی دولت به خیابان‌های مادرید آمدند.

یکی از فعالان در این راهپیمایی گفت: ما مردم بیکار بسیاری داریم. مردمی داریم که در خیابان‌ها و زیر پل‌ها زندگی می‌کنند و این به خاطر افرادی است که چنین سیاست‌هایی پیش گرفته‌اند. ما می‌خواهیم تا دیگر شاهد نقض حقوقمان از جمله حق زندگی، حق مسکن و حق داشتن حقوق نباشیم.

انتهای پیام

کد N287274

وبگردی