آفتاب
امام جمعه زنجان:

علم علمای راستین، سوق‌دهنده بشر به سوی خداوند است

علم علمای راستین، سوق‌دهنده بشر به سوی خداوند است

امام جمعه موقت زنجان با بیان این‌که «علم باید بشر را به سوی خدا دعوت کند» گفت: علم علمای راستین، همواره سوق‌دهنده انسان به سوی خداوند بوده است.

امام جمعه موقت زنجان با بیان این‌که «علم باید بشر را به سوی خدا دعوت کند» گفت: علم علمای راستین، همواره سوق‌دهنده انسان به سوی خداوند بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام سیدیعقوب موسوی در مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌ سید عزالدین حسینی‌زنجانی(ره) که در مسجد جامع (سید) زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه این مرجع عالیقدر یکی از چهره‌های درخشان آسمان علم است، افزود: علم مایه قرب انسان به مقام انبیا است و بشر با وجود علم است که به این مقام نزدیک‌تر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نزدیک‌ترین مردم به این درجه، اهل علم و اهل جهاد هستند، تصریح کرد: این بدان جهت است که اهل علم با دانش، معرفت و بصیرت خود، در مردم آگاهی و بینش ایجاد کرده و آن‌ها را از گمراهی به سوی سعادت سوق داده و هدایت می‌کند، این در حالی است که اهل جهاد نیز با شمشیر خود از حریم اسلام و قرآن دفاع می‌کنند، به همین خاطر اهل علم و جهاد به درجه نبوت رسیده‌اند.

موسوی با بیان اینکه چون خداوند عالم است، لذا هر عالمی را دوست می‌دارد، اظهار کرد: کسانی که به مقام علمی بالایی رسیده‌اند، نوعاً از آسایش و رفاه برخوردار نبودند، بلکه متحمل رنج و مشقت زیادی شده‌اند تا اینکه به مرتبه عالی علم و کمال دست یافته‌اند،‌ بنابراین لازمه رسیدن به این مقام، تحمل رنج‌ها و مصایب روحی و جسمی است، به همین خاطر حضرت علی(ع) تأکید می‌کنند که "زیبایی واقعی، از آن علم و دانش است".

امام جمعه موقت زنجان با یادآوری اینکه آیت‌الله‌العظمی حسینی‌زنجانی(ره) نه تنها افتخار این استان و ایران اسلامی، بلکه مایه مباهات جهان اسلام بودند، خاطرنشان کرد: قلم این مرجع عالیقدر، کم‌نظیر بود و وقتی امروز شاهد حضور بزرگان علم و جهاد در این مجلس هستیم، به این امر واقف می‌شویم که از دست دادن این عالم ربانی، ضایعه‌ای بزرگ برای مسلمانان، به ویژه مردم زنجان که همواره دوست‌دار و حامی علمای دین بوده‌اند، تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، در مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی سیدعزالدین حسینی‌زنجانی، شخصیت‌هایی چون آیت‌الله سیدجعفر شبیری‌زنجانی، آیت‌الله سید محمد حسینی‌زنجانی، آیت‌الله علی خاتمی (نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان)، جمشید انصاری (استاندار زنجان)، سردار علیرضا صالحی (فرمانده انتظامی استان)، سردار جهانبخش کرمی (فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان)، محسن علیمردانی (نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت) و جمع کثیری از مسئولان استانی و خیل عظیم مردم زنجان حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N287112

وبگردی