آفتاب
لاریجانی در پاسخ به اخطار پور ابراهیمی:

موارد اختلافی طرح بیمه‌بیكاری به دلیل بار مالی حذف شد

موارد اختلافی طرح بیمه‌بیكاری به دلیل بار مالی حذف شد

این طرح خلاف اصل 75 قانون اساسی است و از این رو توافق دولت و مجلس منطقی نیست و مجمع تشخیص مصلحت نظام قطعا دوباره نظر رد به این طرح خواهد داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار‏، مغایر اصل 75 قانون اساسی و به احتمال زیاد مجدداً ازسوی مجمع تشخیص مصلحت نظام رد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد رضا پور ابراهیمی در جریان رسیدگی به طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران، اعاده شده از مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان در اخطار قانون اساسی خطاب به علی لاریجانی گفت: با توجه به توضیحات شما به نظر می‌رسد مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهد با رویکرد تفاهمی این موضوع را حل کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی این طرح را رد کرده است که 2 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 93 برای پرداخت بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این طرح خلاف اصل 75 قانون اساسی است و از این رو توافق دولت و مجلس منطقی نیست و مجمع تشخیص مصلحت نظام قطعا دوباره نظر رد به این طرح خواهد داد.

علی لاریجانی در پاسخ به این اخطار محمد رضا پور ابراهیمی گفت: ممکن است دوباره مجمع تشخیص مصلحت نظام این طرح را رد کند اما مایع نزاع این طرح که همان ماده 11 و جداول آن می باشد، به دلیل داشتن بار مالی حذف شد.

کد N287107

وبگردی