آفتاب

قادری خبر داد:مجلس طرح حمایت از تولید ملی را تدوین می‌کند

قادری خبر داد:مجلس طرح حمایت از تولید ملی را تدوین می‌کند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از تلاش مجلس برای تدوین قانون حمایت از تولید ملی در قالب حدود 40 ماده خبر داد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز پیش‌نویس لایحه‌ای را در این خصوص برای ارائه به مجلس آماده کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌ی فارس، جعفر قادری، عصر روز گذشته( شنبه) در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: اقدام مجلس در کنار تلاش دولت می‌تواند در راستای افزایش توان تولید داخلی تاثیرگذار باشد.

قادری گفت: تلاش دولت و مجلس این است که با تدوین برنامه‌ها و بسته‌های حمایتی، در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، قدم‌هایی را بردارند تا در فضایی که امید به رفع تحریم‌ها وجود ندارد، بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی هرچه بیشتر در مسیر مقاوم‌تر کردن اقتصاد جامعه استفاده کنیم.

وی در خصوص اعتبارات پیش‌بینی و تصویب شده توسط مجلس در مسیر تحقق شعار امسال نیز گفت: در حوزه‌ی فرهنگ هم تلاش‌هایی انجام شده است اما بیشتر تلاش‌های این حوزه باید نرم‌افزاری باشد، فرهنگ با بودجه و سخت‌افزار، سر و کار ندارد.

قادری گفت: در حوزه‌های مختلف پا به پای تلاش‌های اقتصادی باید بتوانیم در حوزه‌ فرهنگی نیز اصلاحاتی داشته باشیم، صرفه‌جویی، فرهنگ کار و تلاش، توجه به کالاهای داخلی، توجه به سبک زندگی اسلامی و ایرانی، از جمله موضوعاتی به‌شمار می‌رود که باید در آنها اقدامات فرهنگی سامان‌دهی شود.

انتهای پیام

کد N287039

وبگردی