آفتاب
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

سهام عدالت به بزرگترین امپراطوری رانت در کشور تبدیل شده است

سهام عدالت به بزرگترین امپراطوری رانت در کشور تبدیل شده است

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس موفقیت دولت را موفقیت نظام مقدس اسلامی دانست و گفت: نگاه مجلس، نگاه منتقدانه به دولت نیست .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر،محمدرضا پورابراهیمی شامگاه دیروز (27 اردیبهشت) در جلسه پرسش و پاسخ پیرامون اقتصاد مقاومتی در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه رویکرد دولت در بخش اقتصادی، رویکرد گیر دادن به دولت نیست، گفت: نگاه مجلس در خیلی از زمینه ها انتقاد به دولت نیست.

وی نقد منصفانه را برای ارتقاء دولت موثر دانست و افزود: نقد منصفانه باعث می شود آگر کاری فراموش شده به آن توجه شود و در جهت رفع مشکلات و موانع تلاش شود.

عدم حمایت از دولت، خیانت به کشور است

پورابراهیمی با بیان اینکه عدم حمایت دولت، خیانت به کشور است، خاطر نشان کرد: موفقیت دولت، موفقیت نظام مقدس اسلامی است و با این نگاه باید به دولت کمک کرد.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر نحوه اجرایی و عملیاتی شدن سهام عدالت در کشور، گفت: دقیقا این سوال من از وزیر اقتصاد است که سهام عدالت در کشور توسط چه کسی مدیریت می شود؟

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اولین شعار رئیس جمهور در انتخابات تعیین تکلیف سهام عدالت بود، افزود: اکنون 9 ماه از دولت جدید می گذرد اما همچنان تعیین تکلیف سهام عدالت انجام نشده است.

وی با بیان اینکه سهام عدالت به بزرگترین امپراطوری رانت در کشور تبدیل شده است، خاطر نشان کرد: بعنوان مثال 40 درصد سهام شرکت مس مربوط به سهام عدالت است ولی کسی پاسخگوی مردم در خصوص مدیریت سهام نیست.

پورابراهیمی در پاسخ به سوال نحوه عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: اقتصاد مقاومتی اتکا بر منابع درونی کشور است و تفکر اقتصاد مقاومتی مبتنی بر نگاه توانمندسازی کشور از درون است.

ثبت نام مردم در طرح هدفمندی یارانه‌ها هیچ منافاتی با اقتصاد مقاومتی ندارد

نماینده‌ مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در خصوص ثبت نام اکثر مردم در استفاده از یارانه های نقدی، گفت: ثبت نام مردم هیچ منافاتی با اقتصاد مقاومتی ندارد و منظور از اقتصاد مقاومتی ریاضت مردمی نیست.

وی بیان کرد: دولت باید مبلغ مورد نظر و مبنای درآمدی برای پرداخت یارانه نقدی به خانوار ها را سریع اعلام نماید که بتوان تصمیم گیری لازم را اتخاذ کرد.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بعضی از قوانین ما برای صلح اقتصادی تعریف شده است، گفت: ما در حال جنگ اقتصادی هستیم اما قوانین جاری کشور برای صلح اقتصادی وضع شدند که باید اصلاح شوند.

وی در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر حمایت نمایندگان مجلس از مذاکرات هسته ای، گفت: در مرحله اول، مذاکرات فرصت خوبی برای اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران به دنیا است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نظام اسلامی ایران پیمان شکن نیست و به تعهدات خود عمل می کند، افزود: بحث ما با آمریکا هسته ای نیست و آمریکا بدنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: به هیچ کس اجازه نمی دهیم سر منافع مردم معامله کند حتی اگر آن فرد شخص رئیس جمهور باشد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه منافع ملت در صیانت از دستاوردهای هسته ای کشور است، گفت: ملت مسلمان ایران ذره ای از حقوق خود کوتاه نمی آیند.

انتهای پیام

کد N287033

وبگردی